សិង្ហបុរី៖ ការផ្គត់ផ្គង់សាច់មាន់ស្រស់ចុងក្រោយពីប្រទេសម៉ាឡេស៊ីបានមកដល់តូបលក់បាយមាន់របស់លោក Ong Eng Koon កាលពីថ្ងៃអង្គារ។ កាលពីថ្ងៃពុធម្សិលមិញនេះ គាត់បានធ្វើអ្វីមួយដែលគាត់មិនបានធ្វើចាប់តាំងពីការភ័យខ្លាចជំងឺផ្តាសាយបក្សីកាលពីឆ្នាំមុន – គាត់បានចម្អិនម្ហូបដ៏ពេញនិយមដោយប្រើសាច់មាន់ដែលយកចេញពីក្លាសេ។
លទ្ធផល? ឬជោគជ័យមួយ? សាច់មាន់ក្លាសេចំនួន 10 ក្បាលដែលគាត់បានចម្អិនត្រូវបានលក់អស់ក្នុងរយៈពេល 2 ម៉ោង។ មកដល់ម៉ោង 11.30 ព្រឹក មាន់ដែលបានដាក់តាំងបង្ហាញរបស់គាត់ ត្រូវបានលក់អស់ ដោយបន្សល់ទុកសាច់ផ្សេងទៀតសម្រាប់ បាយសាច់ទា និង អង្ករ char siew ដែលគាត់លក់។
កាលពីថ្ងៃពុធ នៅពេលដែល CNA បានទៅជួបគាត់ គាត់បាននិយាយថា គាត់មិនបានផ្លាស់ប្តូរវិធីធ្វើម្ហូប ឬរសជាតិទេ។ លោក អ៊ុង ដែលបើកតូបរបស់គាត់នៅផ្សារ និងមជ្ឈមណ្ឌលចំណីអាហារ អស់រយៈពេល 25 ឆ្នាំមកហើយ បាននិយាយថា គាត់មានគម្រោងបន្តបម្រើបាយមាន់ជាមួយជម្រើសក្លាសេ ព្រោះវាទទួលបានផលល្អ។
លោក Ong បាននិយាយថា ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ហាងបាយមាន់មួយផ្សេងទៀតនៅក្នុងមជ្ឈមណ្ឌលអ្នកលក់ដូរត្រូវបានបិទនៅពេលដែល CNA បានទៅមើលផ្ទាល់ ដែលជាលទ្ធផលនៃការហាមឃាត់ការនាំចេញសាច់មាន់របស់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី។ លោក Ong បានប្រាប់ CNA ថា “ពួកគេបានញ៉ាំ។ ពួកគេនិយាយថា (វា) ល្អ” ។ ពីមុនគាត់បានប្រាប់ CNA ថាគាត់ប្រហែលជាត្រូវពឹងផ្អែកលើការលក់មុខម្ហូបផ្សេងទៀតដើម្បីរស់ ទោះបីជាបាយមាន់ជាអ្នកលក់ដាច់បំផុតរបស់គាត់ក៏ដោយ។
ខណៈពេលដែលតម្លៃនៅតែដដែលនៅតូបរបស់អតីតយុទ្ធជន ការត្រួតពិនិត្យនៅហាងបាយមាន់ដ៏ល្បីល្បាញ Boon Tong Kee’s Balestier បានបង្ហាញថា បាយមាន់ឥឡូវនេះមានតម្លៃ 6 ដុល្លារសិង្ហបុរី ដោយគ្មាន GST ការកើនឡើង 0.50 ដុល្លារសិង្ហបុរី ដែលបានចូលជាធរមាននៅថ្ងៃទី 1 ខែមិថុនា។ ម្ហូបមាន់ស្ងោរ (ស្ងោរ) ដែលល្បីរបស់ខ្លួនក៏មានតម្លៃ 36 ដុល្លារសិង្ហបុរី ដោយគ្មាន GST កើនឡើងពី 32 ដុល្លារសិង្ហបុរី។
នៅផ្សារប្រពៃណី CNA បានទៅទស្សនា អ្វីៗមានភាពស្ងប់ស្ងាត់។ ជើងទម្រនៅផ្សារ Beo Crescent នៅព្រឹកថ្ងៃពុធប្រហែលម៉ោង 9 ព្រឹកដែលជាការផ្លាស់ប្តូរពីហ្វូងមនុស្សធម្មតាដែល CNA សង្កេតឃើញមុនពេលហាមឃាត់ការនាំចេញសាច់មាន់។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ តូបចិញ្ចឹមមាន់ហាឡាល់ Nur Muhammad Meat Enterprise បានប្រាប់ CNA ថា អតិថិជននៅតែទិញសាច់មាន់ក្លាសេ។
ម្ចាស់តូបឈ្មោះ Nur Muhammad អាយុ 33 ឆ្នាំបាននិយាយថា “ខ្ញុំបានលក់មាន់ក្លាសេអស់រយៈពេល 20 ឆ្នាំមកហើយ គ្មានបញ្ហាទេ។ ប៉ុន្តែកាលពីលើកមុនមួយគីឡូក្រាម 5 ដុល្លារសិង្ហបុរី ឥឡូវនេះ 10 ដុល្លារសិង្ហបុរី” ។ លោកបានបន្ថែមថា “ប៉ុន្តែសម្រាប់ទំនិញក្លាសេ តម្លៃបានកើនឡើងរួចហើយក្នុងអំឡុងពេល Hari Raya” ដោយពន្យល់ថាគាត់បានឃើញតម្លៃកើនឡើងរួចហើយ មុនពេលការហាមឃាត់ការនាំចេញចូលជាធរមាន។
ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ តូបមួយចំនួនហាក់បានរងផលប៉ះពាល់។ នៅហាង គីម ហេង ទឹកកក នៅតែមានការតាំងបង្ហាញសាច់មាន់ក្លាសេយ៉ាងពេញទំហឹង។ ម្ចាស់តូបរបស់ខ្លួន ដែលគ្រាន់តែចង់ស្គាល់ថាជាលោក Tan បាននិយាយថា គាត់បានឃើញអតិថិជនតិចជាងមុនចាប់តាំងពីការហាមឃាត់ការនាំចេញបានចាប់ផ្តើមកាលពីមួយសប្តាហ៍មុន។
លោកបានកត់សម្គាល់ថា តូបជិតខាងរបស់លោកគឺហាងមាន់ស្រស់ Swee Heng ដែល CNA គាំទ្រច្រើនដងមុនការហាមឃាត់ការនាំចេញ ត្រូវបានបិទប្រហែលមួយសប្តាហ៍។ លោក Tan បានមានប្រសាសន៍ថា “មនុស្សមិនចូលចិត្តក្លាសេទេ។ ប្រសិនបើ (មិនមានតូបលក់) សាច់ជ្រូក ឬត្រី ឬបន្លែស្រស់ នឹងមានអតិថិជន (តិចជាងនេះ)។ ប្រជាជននៅតែចូលចិត្តសាច់មាន់ស្រស់” ។
ម្ចាស់តូបអាយុ 60 ឆ្នាំរូបនេះបាននិយាយថា ហើយអ្នកដែលរើសយកមាន់ក្លាសេនឹងទិញពីផ្សារទំនើបមួយចំនួនដែលសាច់មាន់មានតម្លៃសមរម្យជាងនេះបន្តិច។ នៅពេលសួរថាតើគាត់នឹងទប់ទល់នឹងការធ្លាក់ចុះនៃចំនួនអតិថិជនដោយរបៀបណានោះ លោក Tan បាននិយាយថា វាគ្រាន់តែជាបញ្ហាដែលត្រូវប្រើវាពេលដើម្បីសុំាំនឹងវា។ លោកបានបន្ថែមថា “ប្រហែលជានៅទីបំផុតមនុស្សនឹងត្រលប់មកវិញ ពីព្រោះពួកគេគ្មានជម្រើស។ យើងមិនអាចពឹងផ្អែកលើម៉ាឡេស៊ីបានទេ”៕ ប្រភព៖ CNA