ដូចដែលប្រិយមិត្តជាច្រើន បានទទួលជ្រាបរួចហើយ ពីករណីគ្រោះថ្នាក់ដ៏ស្លុតរន្ធត់ និងគួរឲ្យអាសូរយ៉ាងខ្លាំង ដែលស្រ្តីអ្នកដំណើរវ័យ ៥៧ ឆ្នាំ ម្នាក់ ត្រូវបាន «ផ្តាច់» ជើងឆ្វេងលើជង្គង់ បន្ទាប់ពីជើងរបស់នាងត្រូវបាន «ស្រូបចោល» ទៅក្នុងជណ្តើរយន្ត នៃព្រលានយន្តហោះអន្តរជាតិ ដន មឿង ប្រទេសថៃ កាលពីព្រឹកថ្ងៃទី២៩ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៣។
ក្រោយហេតុការណ៍នេះបានកើតឡើង នៅថ្ងៃទី ៣០ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៣ ទូរទស្សន៍ប៉ុស្តិ៍លេខ៣ បានរាយការណ៍ពីវឌ្ឍនភាព ដែលក្រុមវិស្វករមកពីវិទ្យាស្ថានវិស្វកម្មនៃប្រទេសថៃ ក្រោមព្រះរាជានុវង្ស (EIT) បានប្រញាប់ប្រញាល់ទៅតំបន់នោះ ដើម្បីពិនិត្យមើលចំណុចរអិលដោយស្វ័យប្រវត្តិដែលបាន «ស្រូប» ជើងអ្នកដំណើរស្រីរងគ្រោះ។ ដំបូងឡើយ គេសន្មត់ថា គ្រាប់ដែលចាក់សោរជាប់នឹងផ្លូវដែកស្លាយរំកិល ត្រូវបានខូច ដែលបណ្តាលមកពីការធ្លាក់សម្ភារៈទៅកោសនៅចុងបញ្ចប់នៃ [ស្និត] ឆ្មេញរបស់វា។
លោក Boonpong Kijwatanachai ទីប្រឹក្សាក្រុមប្រឹក្សានាយកនាយកដ្ឋានវិស្វកម្មមេកានិក EIT បាននិយាយថា «រឿងដំបូងដែលខ្ញុំឃើញ គឺថាឧបករណ៍ [ផ្លូវដែករអិល] ត្រូវបានផ្គុំត្រឡប់ទៅកន្លែងដើមវិញ។ នៅក្នុងលក្ខខណ្ឌដែលត្រៀមរួចជាស្រេចក្នុងការប្រើប្រាស់ លទ្ធផលនៃការវាយតម្លៃសុវត្ថិភាពនៃឧបករណ៍ ត្រូវបានចាត់ទុកថាឆ្លងកាត់ស្តង់ដារអន្តរជាតិដែលអាចទុកចិត្តបាន។ ប៉ុន្តែ បានរកឃើញថា មានការបាក់ឆ្អឹងបន្ទះស្លាយ ដែលប្រហែលជាមានអ្វីត្រូវបានជូតសម្អាត មុនពេលកើតហេតុ»។
ការស្ទង់មតិបឋម បានរកឃើញថា មានការបាក់ឆ្អឹងនៃបន្ទះស្និត ហើយជាមួយគ្នានោះ ផ្នែកខ្លះនៃស្និតឆ្មេញរបស់វា ក៏ត្រូវបានខូចជារាងរង្វង់ផងដែរ។ នេះអាចបណ្តាលមកពីការប៉ះទង្គិចគ្នា រវាងសម្ភារទាំងពីរ នៅពេលកើតហេតុ ខណៈរអិលផ្លូវនៅតែស្ថិតក្នុងសភាពល្អឥតខ្ចោះ ហើយធ្លាក់មកលើផ្ទៃប្រអប់រអិលស្វ័យប្រវត្តិ នៅចម្ងាយប្រហែល១០ម៉ែត្រ ពីកន្លែងកើតហេតុ។ លក្ខណៈនេះបង្ហាញថា គ្រាប់ដែលចាក់សោបន្ទះទៅនឹងផ្លូវដែករអិល ត្រូវខូច។
ដូច្នេះហើយ គ្រោះថ្នាក់នេះអាចសន្និដ្ឋានបានថា អាចបណ្តាលមកពីការធ្លាក់សម្ភារៈទៅច្រៀកចុងស្និត [ឆ្មេញ] របស់វា ហើយវាអាចជាផ្នែកមួយនៃសម្ភារៈនៃកង់វ៉ាលី ដែលជាប់គាំងនៅចុងស្និត។ ដូច្នេះហើយ មិនអាចបន្តទៅមុខទៀតបាន។
ម្យ៉ាងទៀត ការប៉ះទង្គិចគ្នានោះ បានធ្វើឲ្យចុងបញ្ចប់នៃស្និតបានបាក់ ហើយធ្លាក់ចូលទៅក្នុងប្រព័ន្ធរអិលដោយស្វ័យប្រវត្តិតែម្តង បណ្ដាលឲ្យស្រ្តីរងគ្រោះទាញបន្ទះក្តារចុះតាមផ្លូវរអិល រហូតដល់គ្រាប់ដែលចាក់សោបន្ទះផ្លូវដែករអិល ត្រូវហែកចេញ ហើយវាបង្កើត [គម្លាតធំល្មម] ដែលបណ្ដាលឲ្យជើងអ្នកដើរជាន់ ធ្លាក់ចូលក្នុងចន្លោះនោះ ខណៈពេលដែលការដើរបន្តដំណើរការធម្មតា ហើយជាលទ្ធផល ជនរងគ្រោះបានរងរបួសបែបនេះ។
គេជឿងថា បន្ទាប់ពីប្រហែល ២០ វិនាទី ឧបករណ៍នឹងឈប់ដំណើរការ ដែលបណ្តាលឱ្យជនរងគ្រោះរងរបួសកាន់តែធ្ងន់ធ្ងរ ប៉ុន្តែបញ្ហាទាំងអស់នេះ នៅតែទាមទារឱ្យមានការពិនិត្យពិច័យលម្អិតអំពីឧប្បត្តិហេតុ ដែលបានកើតឡើង។
សូមបញ្ជាក់ថា ផ្លូវដើរដោយស្វ័យប្រវត្តិ នៅអាកាសយានដ្ឋាន ដន មឿង នេះ ត្រូវបានប្រើអស់ជាង ៣០ឆ្នាំ មកហើយ ខណៈ លោក Boonpong ថាបើគេប្រើហើយថែទាំជាប្រចាំ នោះនឹងអាចប្រើប្រាស់បានធម្មតា។ យោងតាមគោលការណ៍វិស្វកម្ម អាយុកាលសេវាកម្មត្រូវបានកំណត់នៅ ៤៥ ឆ្នាំ ប៉ុន្តែប្រសិនបើមានការថែទាំយ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់ វានៅតែអាចប្រើឡើងវិញបាន។
ទន្ទឹមនឹងនេះដែរ មានការណែនាំសម្រាប់អ្នកធ្វើដំណើរដែលមានវ៉ាលី នៅពេលប្រើប្រាស់ជណ្តើរយន្ត គួរតែដាក់វានៅចំហៀង ឬពីក្រោយដងខ្លួន មិនត្រូវដាក់នៅពីមុខខ្លួនទេ ហើយអ្វីដែលសំខាន់ គឺត្រូវមានស្មារតីនៅពេលប្រើផ្លូវដើរ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត ចូរកាន់បង្កាន់ដៃ រាល់ពេលប្រើប្រាស់ជណ្តើរយន្ត៕ រក្សាសិទ្ធិដោយ៖ លឹម ហុង