Monday, November 25, 2024

ទំនាក់ទំនង : 0716140005

Address : #16 (Borey New World) St. 6A sk . Phnom Penh Thmey kh. Sen Sok ct., Phnom Penh 120913 Office: +85523232725 Tel: 017 93 61 91

សកម្មភាព​ជនជាតិ​ចិន​ក្នុង​វត្ត​អារាម​ខ្មែរ និង​ទស្សនៈ​ជនជាតិខ្មែរ​ចំពោះ​ជនជាតិ​ចិន​លើ​វត្ត​ខ្មែរ​

​នៅ​វត្ត​ខ្មែរ​ខ្លះ​គេ​ឃើញ​មាន​ការសង់​វិហារ​អ្នកតាចិន​នៅក្នុង​បរិវេណ​វត្ត ដូចជា​វត្ត​កៀន​ឃ្លាំង​នៅ​ភ្នំពេញ​ជាដើម​។​វត្ត​កៀន​ឃ្លាំង មាន​ព្រះចៅអធិការ​វត្ត​ជា​ខ្មែរ​កាត់​ចិន ហើយ​គណៈ​ក​ម្មា​វត្ត​ក៏មាន​សមាជិក​ជា​អ្នក​ជាប់សែស្រឡាយ​ចិន​ដែរ​។ ពួកគេ​បាន​សង់ វិហារ​អ្នកតាចិន​នៅក្បែរ​នឹង​ព្រះវិហារ​ខ្មែរ​។ ហើយ​វិហា​ខ្មែរ​និង​ចិន​មាន​ទំនាក់ទំនង​គ្នា​យ៉ាង​ស្អិតល្មួត​នៅពេល​ដែលមាន​បញ្ហា ថវិកា​និង​ពេល​មាន​រវល់​បុណ្យ​ម្ដងៗ​។ វត្ត​អារាម​ព្រះពុទ្ធសាសនា​ខ្មែរ​ក៏​ជា​កន្លែង​សក្ការៈបូជា​របស់​ជនជាតិ​ចិន​ដែរ បច្ចុប្បន្ន​យើង ឃើញ​មាន​ជនជាតិ​ចិន​តែងតែ​ទៅ​វត្ត​ដើម្បី​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​ជាមួយ​ព្រះសង្ឃ​ក្នុង​កិច្ចការ​ផ្សេងៗ​។ មាន​ជនជាតិ​ចិន​មួយចំនួន ដែល​មានមុខ​ជំនួញ​លក់ដូរ​នៅ​ទីផ្សារ​បានមក​រក​ព្រះសង្ឃ​ដែល​ចេះ​មន្ដអាគម​គាថា​ប្រោះព្រំ​ស្រោច​ទឹក ដើម្បី​ជួយ​ឱ្យ​អាជីវកម្ម របស់​ពួកគាត់​ដំណើរការ​បានល្អ​។ រីឯ​ជនជាតិ​ចិន​ដែលជា​មន្ដ្រីរាជការ​ក្នុង​រាជរដ្ឋាភិបាល ដែលមាន​ឋានន្ដរសក្ដិ បាន​មកឱ្យ​ព្រះសង្ឃ​ស្រោច​ទឹក​លើករាសី​ដើម្បី​ឱ្យបាន​ឡើង​តំណែង ធ្វើ​យ័ន្ដ​ការពារ​និង​ទស្សន៍ទាយ​មើល​ពី​អនាគត​ផងដែរ​។ ហើយ​នៅ​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​វត្ត​ដែល​ជនជាតិ​ចិន​និយម​ទៅ​ពឹងពាក់​ព្រះសង្ឃ​គឺ​នៅ​វត្ត​សំរោង​អណ្ដែត វត្ត​ចំពុះក្អែក វត្ត​កៀន​ឃ្លាំង​។​

វត្ត​កៀន​ឃ្លាំង​

​ជនជាតិ​ចិន​មិនបាន​ធ្វើឱ្យ​ប្រជាជន​ខ្មែរ​ស្អប់ខ្ពើម​ទេ​។ ជនជាតិ​ចិន​បាន​សម្រប​ខ្លួន​ចូលទៅ​ក្នុងសង្គម​ខ្មែរ​យ៉ាងជ្រៅ​តាមរយៈ អាពាហ៍ពិពាហ៍​ជាមួយ​ខ្មែរ ការគោរព​ជំនឿ​សាសនា​និង​ចូលរួម​សកម្មភាព​សង្គម​។ ពួកគាត់​សុខ​ចិ​ត្ដ​បោះបង់​នូវ​វប្បធម៌​ខ្លះ របស់ខ្លួន ហើយ​ទទួលយក​នូវ​វប្បធម៌​ខ្មែរ​ម្ចាស់​ស្រុក​(​ទស្សនាវដ្ដី​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល​អន្ដរជាតិ​សម្រាប់​សិក្សា​ជនជាតិ​ភាគ​តិ​ចៈ ជនជាតិ​ចិនៈ​១៤) ។ ជន​ជាតិចិន​ភាគច្រើន​ជាង​អ្នក​កាន់​ព្រះពុទ្ធសាសនា​ខ្មែរ​យ៉ាង​ខ្ជាប់ខ្ជួន ហើយ​ភាគច្រើន​ដែល​យើង​បាន​សាកសួរ​បាន​ឆ្លើយថា ជនជាតិខ្មែរ​ធ្វើ​អ្វី​គាត់​ក៏​ធ្វើ​ហ្នឹង​ដែរ​។ លោក​វរសេនីយ៍ត្រី​ប្រធាន​ស្នងការ​ប៉ូលិស​ខេត្ត​ម្នាក់​បានធ្វើការ កត់សម្គាល់ថា ជន​ជាតិចិន​ប្រហែលជា​ធ្វើបុណ្យ​តាមបែប​ព្រះពុទ្ធសាសនា​ខ្មែរ​ច្រើនជាង​ខ្មែរ​ខ្លះ​ផង​។ រាល់​ឆ្នាំ​ពួកគាត់​មាន​ធ្វើ បុណ្យកឋិន រីឯ​ពេល​បុណ្យ​ភ្ជុំ​ក៏​យក​ចង្ហាន់​ទៅ​វត្ត​ដូច​ខ្មែរ​ដែរ​។ លោក​ប្រធានភូមិ​ម្នាក់​បាន​ពោលថា សព្វថ្ងៃ​ខ្ញុំ​ឃើញ​ចិន​ធ្វើ​ត្រឹមត្រូវ​ជាង​ខ្មែរ​មួយចំនួន​។ បើ​អ្នក​ទាំងនោះ​ទៅ​វត្ដ គេ​យក​របស់​អន់​ទៅ ដល់​ត្រឡប់​ពី​វត្ត​វិញ​គេ​យក របស់​ល្អ​មក​ផ្ទះ​វិញ​។ មានន័យថា ធ្វើបុណ្យ​ចង់បាន​របស់​ពី​កន្លែង​បុណ្យ​មកវិញ ដូចជា​មាន​ពេល​មួយ​គាត់​កាន់បិណ្ឌ ពេលដែល​គាត់​កំពុងតែ​ស្ដាប់ធម៌ ស្រាប់តែ​ចប់​ធម៌ ជនជាតិខ្មែរ​មួយចំនួន​នោះ​ហូប​បបរ​អស់​។ ព្រះសង្ឃ​មួយអង្គ​គង់ នៅ​វត្ត​ស្នំ​ប្រាំពីរ ខេត្ដ​កំពត មាន​សង្ឃដីកា​ថា​៖ ជនជាតិ​ចិន​មក​នៅ​ស្រុកភូមិ​ជិត​វត្ដ​របស់​អាត្មា មានចិត្ត​ជ្រះថ្លា​ចូល​ចិ​ត្ដ​ធ្វើបុណ្យ នឹង​ព្រះពុទ្ធសាសនា​ខ្មែរ​ណាស់ ហើយ​មាន​ទំនាក់ទំនង​ល្អ ខ្លះ​មាន​ធ្វើ​ចង្ហាន់ ចូល​ជា​បច្ច័យ កាន់បិណ្ឌ ធ្វើ​កឋិនទាន ហើយ​រហូតដល់​មាន​កូនចៅ​ចិន​ខ្លះ​មាន​បួស​ជា​ព្រះសង្ឃ និង​ដូនជី​មក​សំណាក់​ធម៌​ក្នុង​វត្ត​ស្នំ​ប្រាំពីរ​។ ពេល​មាន​បុណ្យសព ជនជាតិ​ចិន​និមន្ដ​ព្រះសង្ឃ​សូត្រធម៌ និង​សុំ​ទីធ្លា​បរិវេណ​វត្ត​សម្រាប់​ធ្វើជា​ចេតិយ និង​ប្រាង្គ​បញ្ចុះសព​។​

វត្ត​សំរោង​អណ្ដែត

​ប៉ុន្ដែ​មានពេលខ្លះ ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ​ជន​ជាតិចិន​ពេលខ្លះ​បានធ្វើឱ្យ​ប៉ះពាល់​ដល់​វត្ត​អារាម​ខ្មែរ​។ តាម​សង្ឃដីកា​របស់​ព្រះសង្ឃ​មួយអង្គ​ជា​ព្រះសង្ឃ​ខ្មែរ​កម្ពុជា​ក្រោម គង់នៅ​វត្ត​សីហ​រតនា​រាម ក្នុង​ទី​រួម​ខេត្តតាកែវ​៖ ជនជាតិ​ចិន​បាន​ចូលរួម​ឧបត្ថម្ភ​វត្ដ​ខ្មែរ​ច្រើនជាង​ជនជាតិខ្មែរ​ផង​។​តែ​ពេលខ្លះ​ជន​ជាតិចិន​ទាំងនោះ​ហាក់ដូចជា​ចង់​ទាញយក ប្រយោជន៍​ពី​ការជួយ​នេះ​។ ពេល​មាន​បុណ្យសព ជនជាតិ​ចិន​និមន្ដ​ព្រះសង្ឃ​សូត្រធម៌ និង​សុំ​ទីធ្លា​បរិវេណ​វត្ដ​សម្រាប់​ធ្វើជា​ចេតិយ​និង​ប្រាង្គ​បញ្ចុះសព​៕

លីសា

វត្ត​ចំពុះក្អែក

×