ភ្នំពេញ ៖ ឯកឧត្ដមរដ្ឋមន្ដ្រីក្រសួងព័ត៌មាន បានផ្តល់ជាមតិយោបល់ថា នៅពេលអ្នកដែលចេះធ្វើគំនូរជីវចលបែប Animation ច្បាស់លាស់ ហើយល្អ មិនចាំបាច់វែងនោះទេ ខ្លី ប៉ុន្ដែមានន័យគ្រប់គ្រាន់ និងធ្វើឱ្យអ្នកមើលយល់បាន។ ដូច្នេះ នៅសម្រាប់ពេលនេះ នៅពេលដែលគណៈកម្មការផ្តល់ពិន្ទុជ្រើសរើសយកស្នាដៃរបស់ក្រុមណាខ្លះហើយនោះ នឹងយកមកចាក់ផ្សាយនៅស្ថានីយទូរទស្សន៍ជាតិកម្ពុជា ជារៀងរាល់ថ្ងៃ ដើម្បីជាការអប់រំ ។
ឯកឧត្ដម ខៀវ កាញារីទ្ធ រដ្ឋមន្ដ្រីក្រសួងព័ត៌មានបានផ្ដល់ការណែនាំសម្រាប់ក្មួយៗទាំងអស់ជាបេក្ខជន បេក្ខនារីដែលធ្វើការផលិតគំនូរជីវចលបែប Animation ត្រូវរកនូវអ្វីដែលខ្លី ហើយកុំឱ្យអ្នកមើលគេស្មាន ព្រោះការធ្វើ Animation គឺខ្លី មិនមែនជារឿងប្រលោមលោក ឬរឿងស៊ើបអង្កេតនោះទេ ត្រូវបញ្ជាក់ថារឿងនោះជាអ្វីនៅពេលចប់។ ការលើកឡើងរបស់ឯកឧត្ដមរដ្ឋមន្ដ្រីនេះធ្វើឡើង ក្នុងកម្មវិធីប្រកួតប្រជែងគំនូរជីវចលថ្នាក់ជាតិលើកទី៧ ឆ្នាំ ២០២០ 7th Cambodia DigiCon6 ដែលរៀបចំឡើងដោយអគ្គនាយកដ្ឋានទូរទស្សន៍ជាតិកម្ពុជា នាព្រឹក ថ្ងៃទី២៩ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២០។
ឯកឧត្ដម ខៀវ កាញារីទ្ធ រដ្ឋមន្ដ្រីក្រសួងព័ត៌មានបានសម្ដែងនូវការរីករាយ ដែលឃើញមានបេក្ខជន បេក្ខនារី ចូលរួមច្រើនជាងមុន ពិសេសមានគ្រប់វ័យថែមទៀតផងដែរ ដែលជាការបង្ហាញពីភាពរីកចម្រើន និងមានសមត្ថភាពយល់ដឹងរបស់យុវជនខ្មែរ ទាំងផ្នែកចិត្តវិទ្យា សង្គមវិទ្យា ទាំងបច្ចេកទេស គឺខុសពី ២០ ឆ្នាំមុន។ ឯកឧត្ដមបានកត់សម្គាល់ឃើញថា នេះបានបង្ហាញកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងក្នុងការរៀបចំនូវរាល់វិញ្ញាសា នៃកម្មវិធីគំនូរជីវចលនេះឡើងដោយទទួលបានការគាំទ្រច្រើន។
ឯកឧត្តម ប៉ាង ណាត ទីប្រឹក្សាក្រសួងព័ត៌មាន និងជាអគ្គនាយករងទូរទស្សន៍ជាតិ កម្ពុជាបានឱ្យដឹងថា ចាប់តាំងពីឆ្នាំ ២០១៤ មក រហូតដល់ពេលនេះ ការប្រកួតប្រជែងគំនូរ ជីវចលនៅកម្ពុជា ត្រូវបានប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជាបានស្គាល់ថា Cambodia Digista Teens កាលនោះ ទូរទស្សន៍ជាតិកម្ពុជា បានចូលរួមកម្មវិធីនេះ ជាមួយសមាគមប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយអាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិក ដែលមានឈ្មោះថា ABU Digista Teens ។ ឯកឧត្ដមបានបន្ដថា បន្ទាប់កម្មវិធី ABU Digista Teens បានបញ្ចប់ ទូរទស្សន៍ជាតិកម្ពុជាបានចូលរួមជាមួយរទស្សន៍ជប៉ុន TBS ក្នុងកម្មវិធី DigoCon6 ជាបន្តទៀត។ ឯកឧត្ដមបានបន្ដទៀតថា នេះគឺជាលើកទី៧ហើយ ដែលអគ្គនាយកដ្ឋានទូរទស្សន៍ជាតិកម្ពុជា បានប្រារព្ធការប្រកួត ប្រជែងគំនូរជីវចលនៅកម្ពុជា ក្រោមប្រធានបទ «ទូទៅតែមានខ្លឹមសារអប់រំសង្គម»។
ឯកឧត្ដមបានលើកឡើងថា ការប្រកួតប្រជែងគំនូរជីវចលនៅកម្ពុជា គឺក្នុងគោលបំណងផ្តល់ឱកាសដល់សិស្ស និស្សិតកម្ពុជា ដែលមានចំណូលចិត្តខាងការរចនា កម្មវិធីទូរទស្សន៍តាមប្រព័ន្ធ Digital មកជួបជុំគ្នា បានបង្ហាញនូវស្នាដៃដែលខ្លួនផលិតបាន និងផ្លាស់ប្តូរគំនិត ទស្សនៈ បទពិសោធន៍លើជំនាញនេះ ពីម្នាក់ទៅម្នាក់ និងពីសាលាវិទ្យាស្ថាន និងសាកលវិទ្យាល័យមួយទៅសាលាវិទ្យាស្ថាន និងសាកលវិទ្យាល័យ មួយទៀត ទាំងថ្នាក់ជាតិនិងអន្តរជាតិ។ ទន្ទឹមនេះ ជំរុញ និងលើកកម្ពស់ការផលិតកម្មវិធីទូរទស្សន៍តាមបែបគំនូរជីវចល សម្រាប់កម្មវិធីអប់រំដល់កុមារ ជាពិសេសគឺការលើកកម្ពស់គុណភាព នៃការផលិតកម្មវិធីទូរទស្សន៍តាមបែប Animation នៅកម្ពុជានាពេលខាងមុខ។
សម្រាប់បេក្ខជន បេក្ខនារី ជាសិស្ស និស្សិត និងយុវជនវ័យក្មេង ដែលបានចូលរួមនាឱកាស នេះ គឺមានចំនួន ២១ ក្រុម ស្មើនឹង ៤៣នាក់ ក្នុងនោះបេក្ខនារី ចំនួន ២១នាក់ មកពីស្ថាប័ន សាកលវិទ្យាល័យ សាលា និង ឯកកត្តជនក្នុងរាជធានី និងបណ្តាខេត្ត មួយចំនួនដូចជា៖ ១. ក្រសួងអប់រំ យុវជននិងកីឡា ចំនួន ១ ក្រុម ២. សាកលវិទ្យាល័យភូមិន្ទនីតិសាស្ត្រ និងវិទ្យសាស្ត្រសេដ្ឋកិច្ច១ ក្រុម ៣. សាកលវិទ្យាល័យផារ៉ាហ្គន ១ ក្រុម ៤. សាកលវិទ្យាល័យន័រតុន១ ក្រុម ៥. សាលារៀនខេមអេដ ១ ក្រុម ៦. សាលាជំនាន់ថ្មី ព្រះស៊ីសុវត្ថិ១ ក្រុម ៧. សាលាE2Stem ១ ក្រុម ៨. សាលារៀនអន្តរទ្វីអាម៉េរិកាំង ១ក្រុម ៩. សាលាបញ្ញាសាស្ត្រអន្តរជាតិ ១ ក្រុម ១០. ហ្វាពន្លឺសិល្បៈ (ខេត្ដបាត់ដំបង) ១ ក្រុម ១១. វិទ្យាល័យទេពប្រណម្យ (ខេត្ដកណ្តាល) ១ ក្រុម ១២. សាលា Future Bright School (ខេត្ដសៀមរាប)១ក្រុម ១៣. សាលាបឋមសិក្សាប៉ាថា(ខេត្ដក្រចេះ)២ក្រុម ១៤. សាលាបឋមសិក្សាទូរី (ខេត្ដកំពង់ចាម)១ ក្រុម ១៥. អង្គការ Neeson Cripps Academy ២ ក្រុម ១៦. និងឯកកត្តជនផ្សេងៗចំនួន ៤ ក្រុម ស្មើនឹង៨ នាក់ ។
ឯកឧត្ដម ប៉ាង ណាត បានបន្ថែមថា ប្រៀបធៀបកាលពីឆ្នាំ ២០១៩ សង្កេតឃើញថា ចំនួនក្រុមមានការកើនឡើង ចំនួន៨ក្រុម រីឯចំនួនបេក្ខជនក៏មានកើនឡើង២២នាក់។ នេះបង្ហាញថា ទោះបីជាបច្ចុប្បន្ននេះប្រទេសកម្ពុជាកំពុងតែជួបវិបត្តិកូវីដ-១៩ ដែលផ្តល់ការលំបាកសម្រាប់ សិស្ស និស្សិត ក្នុងការជួបជុំគ្នា ផលិតនិងបង្កើតស្នាដៃគំនូរជីវចលក៏ពិតមែន ប៉ុន្តែវាជាឱ្យកាសក្នុងការយកពេលវេលា ដែលទំនេរពីម៉ោងសិក្សាតាមប្រព័ន្ធអនឡាញរបស់សាលាខ្លួន មកខិតខំប្រឹងប្រែង ផលិតគំនូរជីវចលនេះ។ ចំពោះបេក្ខជនទាំងអស់ នៅអាចតែជម្នះឧបសគ្គបាន ដោយផលិតចេញ ជាស្នាដៃល្អៗក្នុងការ មកចូលរួម ឆ្នាំនេះ។ លើសពីនេះ វិសាលភាពនៃបេក្ខជន គឺបានអញ្ជើញមកពីបណ្តាខេត្តនានា ក៏កាន់តែមានច្រើនផងដែរ ដែលមានដូចជាខេត្តកណ្តាល កំពង់ចាម ក្រចេះ បាត់ដំបង និងខេត្ដសៀមរាប។
ឯកឧត្ដមបានបន្ថែមទៀតថា សម្រាប់ឆ្នាំនេះ ទូរទស្សន៍ជាតិកម្ពុជាបាន បើកឱកាសទូលាយដល់ អ្នកស្រឡាញ់វិស័យគំនូរជីវចលវ័យក្មេង ដែលបានបញ្ចប់ការសិក្សាក៏ដោយ ដើម្បីបានចូលរួមប្រកួតប្រជែងបង្ហាញស្នាដៃបានដែរ។ ចំណែកការប្រកួតប្រជែងនេះ គឺផ្ដោតលើរបៀបបីយ៉ាងរួមមាន Stop Motion Animation, 2D Animation និង 3D Animation។
សូមបញ្ជាក់ថា សម្រាប់ជ័យលាភីកិត្តិយស នៅក្នុងកម្មវិធីនេះតាមរយៈការបោះឆ្នោតពីទស្សនិកជន តាមបណ្តាញ Facebook រួមមាន ទី១. ជ័យលាភី ផ្នែកប្រជាប្រិយភាពបានទៅលើក្រុម KIDOZA ទី២. ជ័យលាភីផ្នែក រូបភាពបានទៅលើក្រុម ទេព រុក្ខ: ទី៣. ជ័យលាភីផ្នែកគំនិត បានទៅលើក្រុម Manga Khmer ទី៤. ជ័យលាភី ផ្នែកសាច់រឿង បានទៅលើក្រុម Long Kimheng ។ ក្នុងមួយក្រុមៗ ទទួលបានប្រកាសនីយបត្រ ១ ប្រាក់រង្វាន់ ៤០ ម៉ឺនរៀល រួមជាមួយការឧបត្តម្ភពីឯកឧត្ដម ខៀវ កាញារីទ្ធ ៤០ ម៉ឺនរៀល និងប្រាក់ឧបត្តម្ភពីលោកជំទាវ ខៀវ ទេព រង្ស៊ី ២០ម៉ឺនរៀល។ សម្រាប់ជ័យលាភី លេខ១ គឺជាជ័យលាភីប្រចាំឆ្នាំ២០២០ នេះ បានទៅលើក្រុម Color Wheel ដែលបានផលិតរឿង “ថ្ងៃនេះសម្រាប់ថ្ងៃស្អែក” ទទួលបានថវិកាពីកម្មវិធី ១លាន ២សែនរៀល ហើយ ខៀវ កាញារីទ្ធ ផ្ដល់បន្ថែមថវិកា ៤០ ម៉ឺនរៀល លោកជំទាវ ខៀវ ទេព រង្ស៊ី ចំនួន ២០ ម៉ឺនរៀល។ សម្រាប់ជ័យលាភី លេខ ១ នេះក៏នឹងទៅចូលរួម ប្រកួត ប្រជែង កម្មវិធី DigiCon6 Asia នៅទីក្រុងតូក្យូ ប្រទេសជប៉ុន នាចុងឆ្នាំនេះ ដែលរៀបចំឡើងដោយ ទូរទស្សន៍TBS ជប៉ុន៕
ដោយ៖បញ្ញាស័ក្តិ