Friday, November 29, 2024

ទំនាក់ទំនង : 0716140005

Address : #16 (Borey New World) St. 6A sk . Phnom Penh Thmey kh. Sen Sok ct., Phnom Penh 120913 Office: +85523232725 Tel: 017 93 61 91

វៀតណាម​៖ អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ ឡុង​ថា​ញ់ អាច​ចំណាយលុយ​ច្រើន ប៉ុន្តែ​ស្របតាម​បទ​ប្បញ្ញត្តិ​

​ក្រុមប្រឹក្សា​វាយតម្លៃ​របស់​រដ្ឋ​បាន​និយាយថា ទុនវិនិយោគ​សម្រាប់​ដំណាក់កាល​ដំបូង​នៃ​ការសាងសង់​អាកាសយាន​ដ្ឋា​ន​អន្តរជាតិ ឡុង​ថា​ញ់ (Long Thành) នៅ​ខេត្ត​ខាងត្បូង នៃ​ដុង​ណៃ​មានតម្លៃ​ថ្លៃ​បើ​ប្រៀបធៀប​ទៅនឹង​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ដទៃទៀត​។​

​យោងតាម​ក្រុមប្រឹក្សា គម្រោង​នេះ​មាន​អត្រា​វិនិយោគ​ជាង ៤,៦៦ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ដើម្បី​បម្រើ​អ្នកដំណើរ​ប្រមាណ ២៥ លាន​នាក់​ក្នុងដំណាក់កាល​ទី ១​។​

​រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួងផែនកា​រ​និង​វិនិយោគ​លោក Nguyễn Chí Dũng បាន​និយាយថា ការវិនិយោគ​សរុប​ស​ម្រា​ប់​គម្រោង​សាងសង់​ព្រលានយន្តហោះ​ធំជាងគេ​របស់​វៀតណាម ត្រូវបាន​ធ្វើឡើង​ស្របតាម​បទ​ប្បញ្ញត្តិ​នៃ​ក្រឹត្យ​លេខ ៦៨ ស្តីពី​ការគ្រប់គ្រង​ថ្លៃដើម​សាងសង់​។​

​លោក Dũng បាន​និយាយទៀតថា ការវិនិយោគ​សរុប​នៃ​ព្រលានយន្តហោះ​ត្រូវបាន​ផ្ទៀងផ្ទាត់ និង​កំណត់​ស្របតាម​បទ​ប្បញ្ញត្តិ អត្រា​វិនិយោគ​ត្រូវបាន​វាយតម្លៃ​ប្រៀបធៀប​ជាមួយ​ការវិនិយោគ​អន្តរជាតិ នៅ​អាកាសយានដ្ឋាន​លើ​ពិភពលោក ដោយ​ធានាថា​មិនឱ្យ​លើសពី​ការវិនិយោគ​សរុប​ដែល​ដាក់ចេញ​ដោយ​រដ្ឋសភា (NA) ។​
​ពីមុន​ដំណោះស្រាយ​លេខ ៩៤/២០១៥ របស់ QH13 បានអនុម័ត​លើ​គោលនយោបាយ​វិនិយោគ​នៃ​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ឡុង​ថា​ញ​ដែលមាន​សមត្ថភាព​ដឹក​អ្នកដំណើរ ១០០ លាន​នាក់​និង​ដឹកទំនិញ ៥ លាន​តោន​ក្នុង​មួយឆ្នាំ​នៅ​ការវិនិយោគ​ចំនួន ៣២,៦៦,៦៣ ពាន់​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក (១៤,៥១ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​) សម្រាប់​បី​ដំណាក់កាល​។
​ក្នុងនោះ​ដំណាក់កាល​ទី ១ ដែលមាន​សមត្ថភាព​ដឹក​អ្នកដំណើរ ២៥ លាន​នាក់​និង​ទំនិញ ១,២ លាន​តោន​ក្នុង​មួយឆ្នាំ​នឹងមាន​ការវិនិយោគ​សរុប​ចំនួន VNĐ១១៤.៤៥ ពាន់​ពាន់​លាន (៤,៩ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​) ។​

​ក្រុមប្រឹក្សា​បាន​កត់សម្គាល់ថា​បន្ទាប់​ពី​គម្រោង​នៃ​ដំណាក់កាល​ទី ១ ត្រូវបាន​យល់ព្រម​ដោយ​នាយករដ្ឋមន្ត្រី ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​និង​វិនិយោគិន​នៃ​គម្រោង​ត្រូវតែ​ទទួលខុសត្រូវ​ក្នុងការ​ពិនិត្យឡើងវិញ​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព​និង​កំណត់​តម្លៃ​ជាក់លាក់​និង​ចំណាយ​សរុប​និង​ដើម្បី​ធានាថា​ការវិនិយោគ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​។​

​មុននេះ​ក្រសួង​ដឹកជញ្ជូន (MoT) បាន​រកឃើញថា​អត្រា​វិនិយោគ​ប្រមាណ ១៥ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​អ្នកដំណើរ ១០០ លាន​នាក់​នៃ​អាកាសយានដ្ឋាន​ឡុង​ថា​ញ​ស្មើនឹង​អត្រា​វិនិយោគ​នៃ​ព្រលានយន្តហោះ​ធំ ៗ ផ្សេងទៀត​នៅលើ​ពិភពលោក​។​

​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​បាន​ឱ្យដឹងថា​ដំណាក់កាល​ដំបូង នៃ​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ដា​ស៊ី​ង នៅ​ទីក្រុង​ប៉េកាំង​ប្រទេស​ចិន​ដំណាក់កាល​ទី ១ ដែល​បាន​ដំណើរការ​ចាប់តាំងពី​ឆ្នាំមុន មានការ​វិនិយោគ​សរុប​ប្រមាណ ១១,៧ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​សម្រាប់​សមត្ថភាព​អ្នកដំណើរ ៧២ លាន​នាក់​ឬ​ប្រហែល ១៦,២៦ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​អ្នកដំណើរ ១០០ លាន​នាក់​ក្នុង​មួយឆ្នាំ​។​

​អាកាសយានដ្ឋាន​អ៊ី​ស្តង់​ប៊ុល​ក្នុងប្រទេស​ទួរគី ត្រូវបាន​សាងសង់​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០១៥ ដែលមាន​សមត្ថភាព​ផ្ទុក​អ្នកដំណើរ​ចំនួន ៩០ លាន​នាក់​ក្នុង​មួយឆ្នាំ​ជាមួយនឹង​ការវិនិយោគ​សរុប​ប្រមាណ ១២ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ឬ ១៣,៣៣ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​សម្រាប់​អ្នកដំណើរ ១០០ លាន​នាក់​។​

​ទាក់ទង​នឹង​វឌ្ឍនភាព​នៃ​គម្រោង​ព្រលានយន្តហោះ​នា​ថ្ងៃទី ២ ខែវិច្ឆិកា​រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​កសិកម្ម លោក Nguyễn Văn Thể បាន​មានប្រសាសន៍ថា​“ តាម​ផែនការ​ពួកគេ​នឹង​ចាប់ផ្តើម​សាងសង់​របង​ព្រលានយន្តហោះ​នៅ​ចុងខែ​ធ្នូ​ឆ្នាំ ២០២០ ហើយនឹង​ចាប់ផ្តើម​នៅ​ត្រីមាស​ទី ១ ២០២១ ។ ” លោក​បាន​និយាយថា​ពួកគេ​នឹង​ព្យាយាម​បញ្ចប់​ដំណាក់កាល​ទី ១ នៃ​គម្រោង​នៅ​ឆ្នាំ ២០២៥ តាម​ការគ្រោងទុក​។​

​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ Tân Sơn Nhất ក្នុង​ទីក្រុង​ហូជីមិញ​ដែលជា​ទីក្រុង​ធំ​បំផុត​របស់​ប្រទេស​ត្រូវបាន​គេ​រាយការណ៍​ថា​ផ្ទុក​លើស​ចំណុះ​។ ក្រសួង​បាន​និយាយថា​អាកាសយានដ្ឋាន​ថ្មី​នៅ​Đồng Nai ជិត​ទីក្រុង​គួរតែ​ក្លាយជា​មជ្ឈមណ្ឌល​អាកាសចរណ៍​សម្រាប់​អាស៊ីអាគ្នេយ៍​។
​ដោយ​៖CEN
​ប្រភព​៖ VNS


×