ក្រុមប្រឹក្សាវាយតម្លៃរបស់រដ្ឋបាននិយាយថា ទុនវិនិយោគសម្រាប់ដំណាក់កាលដំបូងនៃការសាងសង់អាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិ ឡុងថាញ់ (Long Thành) នៅខេត្តខាងត្បូង នៃដុងណៃមានតម្លៃថ្លៃបើប្រៀបធៀបទៅនឹងអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិដទៃទៀត។
យោងតាមក្រុមប្រឹក្សា គម្រោងនេះមានអត្រាវិនិយោគជាង ៤,៦៦ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិកដើម្បីបម្រើអ្នកដំណើរប្រមាណ ២៥ លាននាក់ក្នុងដំណាក់កាលទី ១។
រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងផែនការនិងវិនិយោគលោក Nguyễn Chí Dũng បាននិយាយថា ការវិនិយោគសរុបសម្រាប់គម្រោងសាងសង់ព្រលានយន្តហោះធំជាងគេរបស់វៀតណាម ត្រូវបានធ្វើឡើងស្របតាមបទប្បញ្ញត្តិនៃក្រឹត្យលេខ ៦៨ ស្តីពីការគ្រប់គ្រងថ្លៃដើមសាងសង់។
លោក Dũng បាននិយាយទៀតថា ការវិនិយោគសរុបនៃព្រលានយន្តហោះត្រូវបានផ្ទៀងផ្ទាត់ និងកំណត់ស្របតាមបទប្បញ្ញត្តិ អត្រាវិនិយោគត្រូវបានវាយតម្លៃប្រៀបធៀបជាមួយការវិនិយោគអន្តរជាតិ នៅអាកាសយានដ្ឋានលើពិភពលោក ដោយធានាថាមិនឱ្យលើសពីការវិនិយោគសរុបដែលដាក់ចេញដោយរដ្ឋសភា (NA) ។
ពីមុនដំណោះស្រាយលេខ ៩៤/២០១៥ របស់ QH13 បានអនុម័តលើគោលនយោបាយវិនិយោគនៃអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិឡុងថាញដែលមានសមត្ថភាពដឹកអ្នកដំណើរ ១០០ លាននាក់និងដឹកទំនិញ ៥ លានតោនក្នុងមួយឆ្នាំនៅការវិនិយោគចំនួន ៣២,៦៦,៦៣ ពាន់ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក (១៤,៥១ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក) សម្រាប់បីដំណាក់កាល។
ក្នុងនោះដំណាក់កាលទី ១ ដែលមានសមត្ថភាពដឹកអ្នកដំណើរ ២៥ លាននាក់និងទំនិញ ១,២ លានតោនក្នុងមួយឆ្នាំនឹងមានការវិនិយោគសរុបចំនួន VNĐ១១៤.៤៥ ពាន់ពាន់លាន (៤,៩ ពាន់លានដុល្លារ) ។
ក្រុមប្រឹក្សាបានកត់សម្គាល់ថាបន្ទាប់ពីគម្រោងនៃដំណាក់កាលទី ១ ត្រូវបានយល់ព្រមដោយនាយករដ្ឋមន្ត្រី ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មនិងវិនិយោគិននៃគម្រោងត្រូវតែទទួលខុសត្រូវក្នុងការពិនិត្យឡើងវិញធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពនិងកំណត់តម្លៃជាក់លាក់និងចំណាយសរុបនិងដើម្បីធានាថាការវិនិយោគមានប្រសិទ្ធភាព។
មុននេះក្រសួងដឹកជញ្ជូន (MoT) បានរកឃើញថាអត្រាវិនិយោគប្រមាណ ១៥ ពាន់លានដុល្លារក្នុងអ្នកដំណើរ ១០០ លាននាក់នៃអាកាសយានដ្ឋានឡុងថាញស្មើនឹងអត្រាវិនិយោគនៃព្រលានយន្តហោះធំ ៗ ផ្សេងទៀតនៅលើពិភពលោក។
ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានឱ្យដឹងថាដំណាក់កាលដំបូង នៃអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិដាស៊ីង នៅទីក្រុងប៉េកាំងប្រទេសចិនដំណាក់កាលទី ១ ដែលបានដំណើរការចាប់តាំងពីឆ្នាំមុន មានការវិនិយោគសរុបប្រមាណ ១១,៧ ពាន់លានដុល្លារសម្រាប់សមត្ថភាពអ្នកដំណើរ ៧២ លាននាក់ឬប្រហែល ១៦,២៦ ពាន់លានដុល្លារក្នុងអ្នកដំណើរ ១០០ លាននាក់ក្នុងមួយឆ្នាំ។
អាកាសយានដ្ឋានអ៊ីស្តង់ប៊ុលក្នុងប្រទេសទួរគី ត្រូវបានសាងសង់ក្នុងឆ្នាំ ២០១៥ ដែលមានសមត្ថភាពផ្ទុកអ្នកដំណើរចំនួន ៩០ លាននាក់ក្នុងមួយឆ្នាំជាមួយនឹងការវិនិយោគសរុបប្រមាណ ១២ ពាន់លានដុល្លារឬ ១៣,៣៣ ពាន់លានដុល្លារសម្រាប់អ្នកដំណើរ ១០០ លាននាក់។
ទាក់ទងនឹងវឌ្ឍនភាពនៃគម្រោងព្រលានយន្តហោះនាថ្ងៃទី ២ ខែវិច្ឆិការដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្ម លោក Nguyễn Văn Thể បានមានប្រសាសន៍ថា“ តាមផែនការពួកគេនឹងចាប់ផ្តើមសាងសង់របងព្រលានយន្តហោះនៅចុងខែធ្នូឆ្នាំ ២០២០ ហើយនឹងចាប់ផ្តើមនៅត្រីមាសទី ១ ២០២១ ។ ” លោកបាននិយាយថាពួកគេនឹងព្យាយាមបញ្ចប់ដំណាក់កាលទី ១ នៃគម្រោងនៅឆ្នាំ ២០២៥ តាមការគ្រោងទុក។
អាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិ Tân Sơn Nhất ក្នុងទីក្រុងហូជីមិញដែលជាទីក្រុងធំបំផុតរបស់ប្រទេសត្រូវបានគេរាយការណ៍ថាផ្ទុកលើសចំណុះ។ ក្រសួងបាននិយាយថាអាកាសយានដ្ឋានថ្មីនៅĐồng Nai ជិតទីក្រុងគួរតែក្លាយជាមជ្ឈមណ្ឌលអាកាសចរណ៍សម្រាប់អាស៊ីអាគ្នេយ៍។
ដោយ៖CEN
ប្រភព៖ VNS