ការចំណាយលើការជួលកុងតឺន័របានកើនឡើងកប់ពពករហូតដល់ជិត ១០ ដងនៃកម្រិតមុនពេលរាតត្បាតកូវីដ១៩។ នេះបើយោងតាមអាជីវកម្មនាំចេញនិងទីភ្នាក់ងារពាណិជ្ជកម្ម។
ក្នុងរយៈពេល ៣ ខែចុងក្រោយថ្លៃឈ្នួលក្នុងការជួលកុងតឺន័រ ៤០ ហ្វីតបានកើនឡើងដល់ ៨,០០០ ដុល្លារឬក៏ឈានដល់ ១០.០០០ ដុល្លារ ក្នុងករណីខ្លះចាប់ពីតិចជាង ១០០០ ដុល្លារនៅដើមឆ្នាំ ២០២០ ។
ធុរកិច្ចជនបាននិយាយនៅក្នុងកិច្ចប្រជុំមួយនៅហាណូយជាមួយរដ្ឋបាលដែនសមុទ្រវៀតណាម (VMA) ថាការខ្វះតម្លាភាពនិងការគ្រប់គ្រងតម្លៃកុងតឺន័រមិនបានល្អ។
អាជីវកម្មជាច្រើននៅគ្រប់ផ្នែកទាំងអស់ត្រូវបានរងផលប៉ះពាល់ដោយការដំឡើងថ្លៃ ដែលអ្នកនាំចេញបានអះអាងថាមិនសមហេតុសមផល ខណៈពេលដែលពួកគេទាមទារឲ្យក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនចាត់វិធានការធ្វើយ៉ាងណាឲ្យមានតម្លាភាពទាក់ទងនឹងការកំណត់តម្លៃរបស់ពួកគេឲ្យបានច្បាស់លាស់។
អគ្គលេខាធិការនៃសមាគមប្លាស្ទិកវៀតណាម លោក Huỳnh Thị Mỹបាននិយាយថាការដំឡើងថ្លៃបានរារាំងយ៉ាងខ្លាំងដល់សកម្មភាពនាំចេញរបស់អ្នកផលិតប្លាស្ទិកដែលបណ្តាលឱ្យបរិមាណនាំចេញថយចុះគួរឱ្យកត់សម្គាល់។
អ្នកតំណាងមកពីក្រុមហ៊ុនបាននិយាយថា ខ្លួនត្រូវបានបង្ខំឱ្យបិទប្រតិបត្តិការដោយសារតែការដំឡើងថ្លៃដែលបានធ្វើឱ្យថ្លៃដើមប្រតិបត្តិការឈានដល់កម្រិតមួយដែលមិនអាចទ្រទ្រង់បាន។ អ្នកផលិតប្លាស្ទិកផ្សេងទៀតក៏បានរាយការណ៍ផងដែរនូវស្តុកខ្ពស់ជាង ៥០ ភាគរយបើប្រៀបធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។
លោក Mỹ បានមានប្រសាសន៍ថា“ យើង [VPA] បានទាមទារឱ្យ VMA និងអាជ្ញាធរពាណិជ្ជកម្មដទៃទៀតបើកការស៊ើបអង្កេតនិងធ្វើការពិនិត្យឱ្យបានហ្មត់ចត់លើគោលនយោបាយកំណត់តម្លៃរបស់ក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូន” ។
VPA ក៏បានអំពាវនាវឱ្យពិនិត្យឡើងវិញនូវបទប្បញ្ញត្តិនាពេលបច្ចុប្បន្នដោយចង្អុលបង្ហាញពីកង្វះយន្តការត្រួតពិនិត្យនិងតម្លាភាពលើតម្លៃជួលកុងតឺន័រនៅវៀតណាម។ វិធានការណ៍ត្រូវតែអនុវត្តដើម្បីចៀសវាងការឡើងថ្លៃនាពេលអនាគត។
ទន្ទឹមនឹងនេះដែរក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនបានលើកឡើងពីការលំបាកដែលបណ្តាលមកពីជំងឺរាតត្បាតកូវីដ១៩ដែលជាការកើនឡើងនៃការនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារសហភាពអឺរ៉ុបនិងសហរដ្ឋអាមេរិក ហើយត្រូវការពេលវេលាយូរជាងនេះទៀតដើម្បីបង្កើនកុងតឺន័រសម្រាប់ជួល។ ពួកគេបាននិយាយថាស្ថានភាពនេះទំនងជាមិនមានភាពប្រសើរឡើងទេរហូតដល់យ៉ាងហោចណាស់ខែមីនារឺក៏នៅក្នុងសេណារីយ៉ូដ៏អាក្រក់បំផុតនៅក្នុងត្រីមាសទី ២ នៃឆ្នាំនេះ។
លោក HoàngHồng Giang អនុប្រធាននៃ VMA បាននិយាយថារដ្ឋបាលបានតម្រូវឱ្យក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនត្រូវផ្សព្វផ្សាយតម្លៃរបស់ពួកគេនិងរៀបចំការប្រជុំជាមួយអ្នកនាំចេញ។ លោកថាមូលហេតុដែលនាំ
ឱ្យមានការតំឡើងថ្លៃកុងតឺន័រសម្រាប់កុងតឺន័រនាពេលថ្មីៗនេះគឺជាបញ្ហានៃការផ្គត់ផ្គង់និងតម្រូវការ។
ទោះយ៉ាងណារដ្ឋបាលបានទទូចថាក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនត្រូវតែមានតម្លាភាពជាមួយនឹងគោលនយោបាយកំណត់តម្លៃ។
លោក Trần Thanh Hải អនុប្រធានអនុប្រធានផ្នែកនាំចូលនិងនាំចេញពីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មនិងឧស្សាហកម្មបាននិយាយថា ក្រសួងនឹងត្រូវរាយការណ៍បញ្ហានេះទៅការិយាល័យនាយករដ្ឋមន្ត្រី។ ទន្ទឹមនឹងនេះលោកបានជំរុញឱ្យអ្នកនាំចេញរកមើលជម្រើសផ្សេងទៀតដូចជាការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែកទៅកាន់ទីផ្សារសហភាពអឺរ៉ុបនិងកាលបរិច្ឆេទចរចាឡើងវិញជាមួយអ្នកទិញ៕
ប្រភព៖ VNS
រក្សាសិទ្ធិដោយ៖CEN