Saturday, September 21, 2024

ទំនាក់ទំនង : 0716140005

Address : #16 (Borey New World) St. 6A sk . Phnom Penh Thmey kh. Sen Sok ct., Phnom Penh 120913 Office: +85523232725 Tel: 017 93 61 91

កម្ពុជា ៖ កំណែទម្រង់​រចនាសម្ព័ន្ធ និង​តុល្យភាព​សារពើពន្ធ​សារពើពន្ធ​ចាំបាច់ ដើម្បី​រក្សា​កំណើន​ដ៏​រឹងមាំ​

ភ្នំពេញ ៖ កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា​ត្រូវបាន​គេ​រំពឹងថា​នឹង​នៅតែ​រឹងមាំ​នៅ​ឆ្នាំ 2017 និង 2018 ប៉ុន្តែ​កំណែទម្រង់​រចនាសម្ព័ន្ធ​និង​ការធ្វើឱ្យមាន​តុល្យភាព​ឡើងវិញ​នូវ​ថវិកា​សម្រាប់​ការចំណាយ​មូលធន​គឺ​មាន​សារៈសំខាន់​នៅក្នុង​រយៈពេល​មធ្យម​ដើម្បី​ទ្រទ្រង់​កំណើន​របស់​ខ្លួន​នេះ​បើ​យោងតាម​របាយការណ៍​ពិគ្រោះ​យោបល់​ប្រចាំឆ្នាំ 2017 ស្តី​ពី​ប្រទេស​កម្ពុជា​ដែល​បាន​បោះពុម្ពផ្សាយ​ដោយ​ការិយាល័យ​ស្រាវជ្រាវ​ម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច​អាស៊ាន​បូក​បី (AMRO) នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១១​ខែ​ធ្នូ​នេះ​។ របាយការណ៍​នេះ​ត្រូវបាន​រៀបចំឡើង​ដោយ​ផ្អែក​លើ​ការចរចា​ប្រចាំឆ្នាំ​របស់ AMRO ទៅកាន់​ប្រទេស​នៅក្នុង​ខែ​មិថុនា​ឆ្នាំ 2017 និង​ទិន្នន័យ​ដែល​អាច​រក​បាន​គិត​ត្រឹម​ថ្ងៃទី 15 ខែ​កញ្ញា​ឆ្នាំ 2017 ។​

​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា​ត្រូវបាន​គេ​រំពឹងថា​នឹង​កើនឡើង 6,9% និង 6,8% ក្នុង​ឆ្នាំ 2017 និង 2018 ដែល​ត្រូវបាន​គាំទ្រ​ដោយ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​និង​សកម្មភាព​សំណង់​នៅ​ពេល​មាន​ការធ្លាក់​ចុះ​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​កាត់ដេរ​។​

​អតិផរណា​នៅលើ​ក្បាលដី​អាច​កើនឡើង​បន្ថែម​ទៀត​ដល់ 3,3 ភាគរយ​នៅ​ឆ្នាំ 2017 ពី 3,0 ភាគរយ​កាលពី​ឆ្នាំមុន​ដោយសារ​ការកើនឡើង​នៃ​តម្លៃ​ប្រេង​។ វា​ត្រូវ​បាន​គេ​រំពឹងថា​នឹង​មាន​ស្ថិរភាព​នៅ​ប្រហែល 3,5 ភាគរយ​នៅ​ឆ្នាំ 2018 ។​

​ជំហរ​ខាងក្រៅ​ជាទូទៅ​ត្រូវបាន​គេ​រំពឹងទុក​ថា​នៅតែ​រឹងមាំ​នៅ​ឆ្នាំ​នេះ​។ ការឆ្លុះបញ្ចាំង​ពី​ការកាត់បន្ថយ​ឱនភាព​ពាណិជ្ជកម្ម​ឱនភាព​គណនី​ចរន្ត​បាន​ថយចុះ​ពី 9,4% នៃ​ផសស​ក្នុង​ឆ្នាំ 2015 ដល់ 8,9% នៅក្នុង​ឆ្នាំ 2016 ។ លំហូរ​ហិរញ្ញវត្ថុ​ត្រូវបាន​គាំទ្រ​ដោយ​ការកើនឡើង​នៃ​ការវិនិយោគទុន​ដោយផ្ទាល់ (FDI) ជាពិសេស​វិស័យ​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដោយ​សារ​ផលប៉ះពាល់ នៃ​បទ​ប្បញ្ញត្តិ​ថ្មី​ស្តីពី​តម្រូវការ​មូលធន​។ គណនី​ចរន្ត​ត្រូវបាន​គេ​រំពឹងថា​នឹង​មាន​ភាពប្រសើរឡើង​បន្ថែម​ទៀត​នៅ​ឆ្នាំ 2017 ជាមួយ​នឹង​ការកើនឡើង​នៃ​ការមកដល់​របស់​អ្នកទេសចរ​។​

​ខណៈពេល​ដែល​ប្រាក់​បញ្ញើ​នៅតែ​មាន​ស្ថេរភាព​កំណើន​ឥណទាន​បាន​ធ្លាក់ចុះ​ក្នុង​ឆ្នាំ 2017 ។ ឆ្ពោះទៅមុខ​កំណើន​ឥណទាន​សរុប​ទំនងជា​នៅតែ​ទន់ភ្លន់​ជាមួយ​ការអនុវត្ត​បទបញ្ជា​ប្រុងប្រយ័ត្ន​កាន់តែ​តឹងរ៉ឹង​។ ខណៈពេល​ដែល​សូចនាករ​ហិរញ្ញវត្ថុ​ភាគច្រើន​នៅតែ​មាន​ភាពរឹងមាំ​សមាមាត្រ​ប្រាក់កម្ចី​មិន​ដំណើរការ (NPL) ជាពិសេស​គ្រឹះស្ថាន​មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ (MFIs) បាន​កើនឡើង​តិចតួច​។​

​ស្ថានភាព​សារពើពន្ធ​ទាំងមូល​នៅតែ​រឹងមាំ​ជាមួយ​ការប្រមូល​ចំណូល​ពន្ធ​ខ្ពស់​។ ខណៈពេលដែល​ប្រាក់​ចំណូល​ពន្ធ​ត្រូវ​បាន​រំពឹងថា​នឹង​កើនឡើង​បន្ថែម​ទៀត​នៅ​ឆ្នាំ 2017 ឱនភាព​សារពើពន្ធ​ធំ​ជាង​ត្រូវបាន​គ្រោងទុក​ក្នុង​ឆ្នាំ 2017 ដែល​ឆ្លុះបញ្ចាំង​ពី​ការចំណាយ​សារពើពន្ធ​កាន់តែ​ខ្ពស់​ដើម្បី​ទ្រទ្រង់​សេដ្ឋកិច្ច​។​

​ហានិភ័យ​ជាបឋម​គឺ​ដោយសារ​តម្លៃ​ពលកម្ម​កើនឡើង​ការពង្រឹង​ប្រាក់​ដុល្លារ​អា​មេ​រិច​និង​ការបាត់បង់​ការព្យាបាល​ពិសេស​នៅក្នុង​ពាណិជ្ជកម្ម​និង​ហិរញ្ញប្បទាន​ពី​ខាងក្រៅ​។ ប្រព័ន្ធ​ហិរញ្ញវត្ថុ​ក្នុងស្រុក​ងាយ​ទទួលរង​ផល​ប៉ះពាល់​ពី​វិបត្ដិ​ហិរញ្ញវត្ថុ​សកលលោក​ដោយសារ​ការ​ពឹងផ្អែក​យ៉ាង​ធ្ងន់ធ្ងរ​លើ​ការផ្តល់​មូលនិធិ​ពី​ខាងក្រៅ​។​

​ខណៈពេល​ដែល​ការដំឡើង​ប្រាក់​ឈ្នួល​របស់​កម្ពុជា​គួរតែ​ស្របតាម​កំណើន​ផលិតភាព​មូលដ្ឋាន​កម្ពុជា​គួរ​បន្ត​បង្កើន​សមត្ថភាព​ប្រកួតប្រជែង​របស់​ខ្លួន​លើ​វិមាត្រ​ផ្សេងទៀត​រួម​មាន​ការសម្របសម្រួល​ផ្នែក​ពាណិជ្ជកម្ម​ការកែលម្អ​ការដឹកជញ្ជូន​និង​ការកាត់បន្ថយ​តម្លៃ​អគ្គិសនី​។ ការបង្កើន​សមត្ថភាព​វិស័យ​សាធារណៈ​និង​ការ​បង្រួម​ការ​បង្រួម​ថវិកា​ឆ្ពោះទៅ​រក​ការវិនិយោគ​ដើមទុន​កាន់តែច្រើន​គឺ​មាន​សារៈសំខាន់​ដើម្បី​លើកកម្ពស់​ការរំពឹង​ទុក​នៃ​កំណើន​។ ការបង្កើន​ចំណូល​និង​ការប្រុងប្រយ័ត្ន​ផ្នែក​សារពើពន្ធ​យ៉ាង​ខ្លាំងក្លា​នឹង​ជួយ​បង្កើត​នូវ​ប្រព័ន្ធ​ទ្រទ្រង់​សារពើពន្ធ​ដើម្បី​គាំទ្រ​ស្ថិរភាព​ម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច​និង​កំណើន​។ អាជ្ញាធរ​គួរតែ​ពិចារណា​លើ​ការធ្វើ​ពិពិធ​កម្ម​ប្រភព​ហិរញ្ញប្បទាន​ដើម្បី​ទ្រទ្រង់​ការចំណាយ​លើ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​និង​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​ចំណាយ​។​

​ជាមួយ​នឹង​គោលនយោបាយ​រូបិយ​វត្ថុ​ដែល​រាំងស្ទះ​ដោយ​ដុល្លា​រូបនីយកម្ម​ក្របខ័ណ្ឌ​ទូលំទូលាយ​នៃ​វិធានការ​ប្រុងប្រយ័ត្ន​គួរតែ​ត្រូវបាន​អនុម័ត​ដើម្បី​គ្រប់គ្រង​ហានិភ័យ​នៅក្នុង​ប្រព័ន្ធ​ហិរញ្ញវត្ថុ​។ ការបង្កើត​ទុនបំរុង​បរទេស​ឱ្យ​បាន​គ្រប់គ្រាន់​ដើម្បី​ទប់ទល់​ហានិភ័យ​ហិរញ្ញវត្ថុ​ខាងក្រៅ​និង​វិបត្ដិ​សាច់ប្រាក់​ងាយស្រួល​ក្នុងស្រុក​មាន​សារៈសំខាន់​។​

​អំពី​របាយការណ៍​ពិគ្រោះ​យោបល់​ប្រចាំឆ្នាំ​របស់ AMRO និង AMRO: ការិយាល័យ​ស្រាវជ្រាវ​ម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច​អាស៊ាន​បូក​បី (AMRO) ត្រូវបាន​បង្កើតឡើង​ដើម្បី​រួមចំណែក​ក្នុង​ការធានា​ស្ថិរភាព​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​នៃ​តំបន់​អាស៊ាន +3 ដែល​រួម​មាន​បណ្តា​ប្រទេស​អាស៊ាន​ចំនួន 10 និង​ប្រទេស​ចិន (​រួម​មាន​ហុងកុង​) ជប៉ុន​និង​កូរ៉េខាងត្បូង​។ AMRO បំពេញ​អាណត្តិ​របស់​ខ្លួន​ដោយ​ការអនុវត្ត​ការឃ្លាំមើល​ម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច​គាំទ្រ​ដល់​ការអនុវត្ត​ការរៀបចំ​ហិរញ្ញវត្ថុ​ក្នុង​តំបន់​ការផ្តួចផ្តើម​ពហុភាគី (CMIM) ឈៀង​ម៉ៃ​និង​ការផ្តល់​ជំនួយ​បច្ចេកទេស​ដល់​សមាជិក​។​

​របាយការណ៍​ពិគ្រោះ​យោបល់​ប្រចាំឆ្នាំ​ត្រូវបាន​រៀបចំ​ដោយ​អនុលោម​តាម​មុខងារ​ត្រួតពិនិត្យ​ម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច​របស់ AMRO ។ AMRO ប្តេជ្ញា​តាមដាន​ការវិភាគ​និង​រាយការណ៍​ទៅ​សមាជិក​របស់​ខ្លួន​អំពី​ស្ថានភាព​ម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច​និង​ភាពត្រឹមត្រូវ​ខាង​ហិរញ្ញវត្ថុ​។ វា​ក៏​ជួយ​កំណត់​ហានិភ័យ​ពាក់ព័ន្ធ​និង​ភាព​ងាយ​រងគ្រោះ​និង​ជួយ​ដល់​សមាជិក​ប្រសិនបើ​មាន​ការស្នើសុំ​ក្នុង​ការបង្កើត​ឱ្យទាន់​ពេលវេលា​នៃ​អនុសាសន៍​គោលនយោបាយ​ដើម្បី​កាត់បន្ថយ​ហានិភ័យ​ទាំងនោះ​៕ ដោយ​៖​កូឡាប​

 

spot_img
×