ទោះបីជាការកត់ត្រាពីកំណើនពីរខ្ទង់កាលពីឆ្នាំមុនក្តី ប៉ុន្តែហាងកាហ្វេអាមេរិក Starbucks នៅតែស្ថិតក្នុងលំដាប់ទី ៣ បើនិយាយពីប្រាក់ចំណូល ដែលនៅពីក្រោយដៃគូប្រកួតប្រជែងក្នុងស្រុកចំនួនពីររបស់វៀតណាម។
ប្រាក់ចំណូលរបស់ Starbucks ក្នុងឆ្នាំ ២០១៩ មានចំនួន ៧៨០ប៊ីលានដុល្លារដុង ឬប្រមាណ ៣៣,៦ លានដុល្លារ កើនឡើង ៣២ ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំគឺនៅពីក្រោយ ហាងកាហ្វេឈានមុខគេ ដែលដឹកនាំផ្សារគឺ Highlands ដែលមានប្រាក់ចំណូលរហូតដល់ ២,២ ពាន់ពាន់លានដុងនិង The House House មានចំនួន ៨៦៣ ពាន់លានដុង។
នេះបានធ្វើឱ្យខ្សែហាងកាហ្វេអន្តរជាតិ Starbucks មួយនេះឈរលំដាប់ទី ៣ នៃចំណូលសម្រាប់ឆ្នាំទី ២ ជាប់ៗគ្នា បន្ទាប់ពីទទួលបានចំណាត់ថ្នាក់លេខ ២ នៅពីក្រោយហាងកាហ្វេ Highlands ក្នុងឆ្នាំ ២០១៧ ។
វា Starbucks ក៏ឈរនៅចំណាត់ថ្នាក់ទីបី ទាក់ទងនឹងអត្រាកំណើននៅពីក្រោយ Phuc Long’s ដែលមាន៦៥ភាគរយ និង Highlands Coffee មាន ៣៥ភាគរយ។ ទោះបីជា Starbucks យីហោបរទេសតែមួយគត់ក្នុងចំណោមហាងកាហ្វេធំ ៗ ៥ របស់វៀតណាមត្រូវបានបង្កើតឡើងនៅក្នុងប្រទេសនេះអស់រយៈពេល ៧ ឆ្នាំមកហើយ ប៉ុន្តែចំនួនហាងនៅក្នុងតំបន់ចំនួន ៤ ដែលមានសាខា៦០ នៅតែតូចបើប្រៀបធៀបទៅនឹងដៃគូប្រកួតប្រជែងសំខាន់ៗ។ ហាយឡែនកាហ្វេមានហាងចំនួន ៣៣៦ និងហាងកាហ្វេ The House មានច្រើនជាង ១៥០ កន្លែង។
ចំនួនហាងលក់គឺតិចជាងមួយភាគប្រាំនៃវត្តមានរបស់វានៅក្នុងទីផ្សារអាស៊ីអាគ្នេយ៍។ ហាង Starbucks ថៃមានហាងលក់ចំនួន ៣៣៦ និងហាងកាហ្វេ Starbucks ឥណ្ឌូណេស៊ីជាង ៣២០ កន្លែង។ បើនិយាយពីប្រាក់ចំណេញដុលរបស់ Starbuck គឺមាន ១៩ ភាគរយគឺតូចជាង ៦០-៧០ ភាគរយសម្រាប់ Highlands Coffee និង ៣៥ ភាគរយសម្រាប់ Phuc Long។
ហេតុផលមួយនៃប្រាក់ចំណូលទាប គឺថាកាហ្វេ Starbuck បាននាំយកកាហ្វេរបស់ខ្លួនពីសហរដ្ឋអាមេរិកដើម្បីធានាបាននូវគុណភាពដូចគ្នាទៅនឹងគុណភាពកាហ្វេ Starbuck នៅទូទាំងពិភពលោក ដូច្នេះការចំណាយរបស់វាខ្ពស់ជាងអ្នកដែលធ្វើលទ្ធកម្មក្នុងស្រុក។
ទោះយ៉ាងណាយីហោនេះស្ថិតក្នុងចំណោមយីហោមួយចំនួនដែលនៅតែមាននៅលើទីផ្សារ ហើយថែមទាំងមានយីហោបរទេសជាច្រើនទៀតបានចាកចេញពីទីផ្សារវៀតណាម រួមទាំងហាងកាហ្វេ Gloria Jean’s Coffees ដែលមានការិយាល័យកណ្តាលនៅអូស្ត្រាលីនិង New York Dessert Coffee (NYDC)របស់សិង្ហបុរី។
យីហោបរទេសមួយទៀតគឺ The Coffee Bean & Tea Leaf ដែលមានមូលដ្ឋាននៅសហរដ្ឋអាមេរិកបានឃើញប្រាក់ចំណូលនៅប្រទេសវៀតណាមធ្លាក់ចុះ ៣០ ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំមកត្រឹម ៧១ ពាន់លានដុងកាលពីឆ្នាំមុន៕
ប្រភព៖ VN Express
ដោយ៖CEN