ហាណូយ, វៀតណាម៖ ផ្លូវរូងភ្នំហៃវ៉ាន់ដែលជាផ្លូវរូងក្រោមដីដែលវែងជាងគេនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍ ដែលតភ្ជាប់ខេត្តកណ្ដាលខេត្ត Thừa Thiên-Huế និងទីក្រុងដាណាំង (Đà Nẵng) បានបានបើកឲ្យធ្វើចរាចរណ៍កាលពីថ្ងៃចន្ទបន្ទាប់ពីការសាងសង់បានប្រើរយៈពេល៤ឆ្នាំ។
គម្រោងពង្រីកផ្លូវរូងភ្នំហៃវ៉ាន់ត្រូវបានអនុម័តដោយក្រសួងដឹកជញ្ជូនក្នុងឆ្នាំ ២០១៦ ។ ដំណាក់កាលទាំងពីរដំណាក់កាលនេះបានចំណាយថវិកាអស់ជាង ៣១០ លានដុល្លារអាមេរិក ។ ដំណាក់កាលទី ១ គឺជួសជុលនិងកែលម្អរផ្លូវរូងភ្នំហៃវ៉ាន់ដែលមានស្រាប់និងកែលម្អរកំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ ១ ដែលកំពុងរត់ឆ្លងកាត់ច្រកហៃវ៉ាន់។
ដំណាក់កាលទីពីរគឺពង្រីកផ្លូវរូងក្រោមដីដែលត្រូវបានប្រើសម្រាប់ការជីករុករកដើម្បីឱ្យវាអាចចូលទៅកាន់ចរាចរបាន – ផ្លូវរូងភ្នំហាណូយផ្លូវលេខ ២ – មាន ៤ គន្លងនិងផ្លូវខិតទៅរកផ្លូវរូងក្រោមដីនៃទំហំដូចគ្នា។ ផ្លូវរូងក្រោមដីថ្មីនេះមានប្រវែង ៦,២ គីឡូម៉ែត្រសាងសង់ឡើងលើភ្នំនិងមានពីរផ្នែកសម្រាប់យានយន្តដែលមានផ្នែកនីមួយៗមានប្រវែង ៩,៧ ម៉ែត្រ។ ផ្លូវជិតខាងជើងមានប្រវែងប្រហែល ១,៧ គីឡូម៉ែត្រ និងផ្លូវខាងត្បូងជិត ៤ គីឡូម៉ែត្រ។
ការស្ថាបនាគម្រោងនេះបានបញ្ចប់នៅខែកញ្ញាឆ្នាំ ២០២០ ពោលគឺ ៣ ខែមុនពេលកំណត់។ វាត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងជួយកាត់បន្ថយការកកស្ទះចរាចរណ៍សម្រាប់ផ្លូវរូងភ្នំហៃវ៉ាន់នាពេលបច្ចុប្បន្ន។ វាក៏នឹងកាត់បន្ថយពេលវេលាធ្វើដំណើរសម្រាប់យានយន្ត និងបង្កើនប្រសិទ្ធភាពនៃការដឹកជញ្ជូនទំនិញនិងអ្នកដំណើរផងដែរ។
ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រីទ្រីញ ដាញ់ ដុង (Trịnh Đình Dũng) ក្នុងសុន្ទរកថារបស់លោកបាននិយាយថានេះគឺជាគម្រោងដ៏ធំនិងស្មុគស្មាញ ប៉ុន្តែវិនិយោគិននិងអ្នកម៉ៅការវៀតណាមបានបង្ហាញសមត្ថភាពនិងសមត្ថភាពបច្ចេកទេសពេញលេញ។
មន្ត្រីរដ្ឋាភិបាលបាននិយាយថាផ្លូវហៃវ៉ាន់ដែលជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់នៃផ្លូវជាតិលេខ ១ ធ្លាប់ជាផ្លូវគ្រោះថ្នាក់ដែលមានគ្រោះថ្នាក់ដល់អ្នកបើកបរដែលជំរុញឱ្យការសម្រេចចិត្តរបស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងឆ្នាំ ១៩៩៦ ធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងទៅទម្រង់បច្ចុប្បន្នរបស់ខ្លួនដែលជាផ្លូវមួយក្នុងចំណោមផ្លូវទាំង ៣០ របស់ពិភពលោក។ ផ្លូវរូងក្នុងដីធំបំផុត។
ការអនុម័តត្រូវបានបញ្ចប់នៅឆ្នាំ ២០១៥ ប៉ុន្តែដោយសារកំណើនចរាចរណ៍ដែលអមជាមួយកំណើនយ៉ាងលឿនរបស់ប្រទេសក្នុងប៉ុន្មានឆ្នាំថ្មីៗនេះវាបានផ្ទុកលើសទម្ងន់ហើយនៅឆ្នាំ ២០១៥ ការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងមួយទៀតគឺបៃតង។ – VNS