Monday, November 25, 2024

ទំនាក់ទំនង : 0716140005

Address : #16 (Borey New World) St. 6A sk . Phnom Penh Thmey kh. Sen Sok ct., Phnom Penh 120913 Office: +85523232725 Tel: 017 93 61 91

​ការរៀបចំ​បង្កើត​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ បំណង​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​ការប្រមូល​ចំណូល​ជាតិ ដោយ​ផ្អែកលើ​គោលការណ៍​ប្រកួតប្រជែង​ស្មើភាព​និង​ស្មោះត្រង់ និង​តម្លាភាព​

​ភ្នំពេញ​៖ ក្រសួង​ប្រៃសណីយ និង​ទូរគមនាគមន៍ បានចេញ​សេចក្ដីប្រកាស​ព័ត៌មាន ស្ដីពី ការបង្កើត​ច្រកទ្វា​អ៊ី​ន​ធឺ​ណែ​ត​ជាតិ ( National Internet Gateway)​។​

​បើតាម​សេចក្តីប្រកាស​ព័ត៌មាន បន្ទាប់ពី​រាជរដ្ឋាភិបាល​បានចេញ​អនុក្រឹត្យ​លេខ​២៣ អនក្រ .​បក ចុះ​ថ្ងៃទី​១៦ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ​២០២១ ស្តីពី ការបង្កើត​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ (National Internet Gateway) ក្រសួង​ប្រៃសណីយ៍​និង​ទូរគមនាគមន៍ សង្កេតឃើញថា មានប្រតិកម្ម​មួយចំនួន​ពី​សំណាក់​សារព័ត៌មាន និង​អង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាល ដែល​លើកឡើងថា រាជរដ្ឋាភិបាល​មាន គោលបំណង​ចាប់យក​ទិន្នន័យ ស្តាប់​ការសន្ទនា​របស់​អ្នកប្រើប្រាស់ រឹតត្បិត​សេរីភាព​នៃ​ការបញ្ចេញមតិ និង​យកតាម គំរូ​របស់​ប្រទេស​ចិន​។​

ក្រសួង​ប្រៃសណីយ៍​និង​ទូរគមនាគមន៍ សូម​ជម្រាបជូន​សាធារណជន​ទាំងអស់ ជ្រាបថា​៖

១. ការចោទប្រកាន់​អំពី​ការបង្កើត​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ​នេះ គឺ​គ្មាន​មូលដ្ឋាន មាន​ចរិត​នយោបាយ ផ្ទុយ​នឹង​ការពិត ហើយ​ខុសពី​គោលបំណង​ដែល​បានចែង​ក្នុង​អនុក្រឹត្យ​នេះ​។​

២. ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ​ត្រូវបាន​បង្កើតឡើង​ស្ទើរ​គ្រប់​ប្រទេស​ទាំងអស់ មិនមែន​មានតែ​ការគ្រោង​រៀបចំ បង្កើត​នៅ​កម្ពុជា​នោះទេ​។​

៣.​ការរៀបចំ​អនុក្រឹត្យ​ស្តីពី​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ ត្រូវបាន​ធ្វើឡើង​ដោយ​បើកចំហ និង​មានការ​ពិគ្រោះ យោបល់​ជាមួយ​អ្នកជំនាញ​ក្នុង​វិស័យ​ទូរគមនាគមន៍ ប្រតិបត្តិ​ករ​ឯកជន និង​ស្ថាប័ន​ពាក់ព័ន្ធ​ជាច្រើនលើក​។​

៤. ការរៀបចំ​បង្កើត​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ​នេះ មាន​គោលបំណង​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​ការប្រមូល​ចំណូល​ជាតិ ដោយ​ផ្អែកលើ​គោលការណ៍​ប្រកួតប្រជែង​ស្មើភាព​និង​ស្មោះត្រង់ និង​តម្លាភាព​រវាង​រដ្ឋ​និង​ប្រតិបត្តិ​ករ ព្រមទាំង​ជួយ​ទប់ស្កាត់​នូវ​ការ​លួ​ចត​ភ្ជាប់​បណ្តាញ​ឆ្លងដែន​ខុសច្បាប់ ល្បែងស៊ីសង​អន​ឡាញ​ខុសច្បាប់ ការគំរាមកំហែង​តាម​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត រូបភាព​អាសអាភាស និង​បទល្មើស​ឆបោក​តាម​ប្រព័ន្ធ​អន​ឡាញ ជាដើម​។​

​ក្រសួង​ប្រៃសណីយ៍​និង​ទូរគមនាគមន៍ សូម​គូសបញ្ជាក់​ជាថ្មី​ថា មិនមាន​បទ​ប្បញ្ញត្តិ​ណាមួយ​ក្នុង​អនុក្រឹត្យ​នេះ ចែង​អំពី​ការចាប់យក​ទិន្នន័យ​អ្នកប្រើប្រាស់​និង​ការ​រឹតត្បិត​សេរីភាព​នៃ​ការបញ្ចេញមតិ​ឡើយ​។ ទន្ទឹង​នឹង​នេះ ក្រសួង​គ្រោង នឹង​រៀបចំ​សេចក្តីព្រាងច្បាប់​ស្តីពី​ការការពារ​ទិន្នន័យ​ឯកជន (Personal Data Protection Law) បន្ទាប់ពី​សេចក្តីព្រាង ច្បាប់​ស្តីពី​សន្តិសុខ​បច្ចេកវិទ្យា​គមនាគមន៍​និង​ព័ត៌មាន (Cybersecurity Law) ត្រូវបាន​បញ្ចប់​ក្នុងពេល​ឆាប់ៗ​ខាងមុខ​។​

​សូមបញ្ជាក់ថា កាលពី​ថ្ងៃទី​១៦​ខែកុម្ភៈ រាជរដ្ឋាភិបាល​បានចេញ អនុក្រឹត្យ ស្ដីពី ការបង្កើត​ច្រកទ្វារ​អ៊ី​ន​ធឺ​ណេ​ត​ជាតិ ដើម្បី​សម្រួល​និង​គ្រប់គ្រង​ការតភ្ជាប់​បណ្ដាញ​អ៊ី​ន​ធឺ​ណេ​ត​ក្នុងប្រទេស និង​អន្តរជាតិ​។​

​អនុក្រឹត្យ​នេះ កំណត់​អំពី​ការបង្កើត​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ ក្នុង​គោលបំណង​សម្រួល​និង​គ្រប់គ្រង​ការ ត​ភ្ជាប់ បណ្តាញ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត ដើម្បី​ពង្រឹង​ប្រសិទ្ធភាព​និង​សក្តិ​សិទ្ធិ​ភាព​នៃ​ការ​កៀរគរ​ចំណូល​ជាតិ ការការពារ​សន្តិសុខ​ជាតិ និង​ការថែរក្សា​របៀបរៀបរយ​សណ្តាប់ធ្នាប់​សង្គម វប្បធម៌ និង​ប្រពៃណីជាតិ​។​

​អនុក្រឹត្យ​នេះ មាន​វិសាលភាព​អនុវត្ត​ចំពោះ​រាល់​ប្រតិបត្តិការ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​និង​បណ្តាញ​និង​ប្រតិបត្តិការ សេវា​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​។​ត្រូវបាន​បង្កើត​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ ដើម្បី​សម្រួល​និង​គ្រប់គ្រង​ការតភ្ជាប់​បណ្តាញ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ក្នុងប្រទេស​និង​អន្តរជាតិ​។​

​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ​រួមមាន ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ក្នុងប្រទេស សម្រាប់​ផ្លាស់ប្តូរ​ទិន្នន័យ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ក្នុងប្រទេស និង​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​អន្តរជាតិ សម្រាប់​ផ្លាស់ប្តូរ​ទិន្នន័យ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ក្នុងប្រទេស​និង​អន្តរជាតិ ។ ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ក្នុងប្រទេស និង​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​អន្តរជាតិ នៃ​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ ត្រូវធ្វើ​ប្រតិបត្តិការ នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ ខេត្ត​ព្រះសីហនុ ក្រុង​ប៉ោយប៉ែ​តនៃ​ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ និង​ក្រុង​បាវិត​នៃ​ខេត្តស្វាយរៀង និង​នៅ ទីតាំង​មួយចំនួនទៀត​ស្របតាម​តម្រូវការ​ជាក់ស្តែង ដោយមាន​ការឯកភាព​ពី​ក្រសួង​ប្រៃសណីយ៍​និង​ទូរគមនាគមន៍ សរសេរ​កាត់​ថាក​.​ប​.​ទ​.​។​

​ផ្នែក​ទី​២​រាល់​ការអនុញ្ញាត​លើ​ការតភ្ជាប់​បណ្តាញ​រូបវន្ត​ឆ្លងកាត់​ព្រំដែន​មុនពេល​អនុក្រឹត្យ​នេះ​ចូល​ជា​ធរមាន ត្រូវ​ចាត់ ទុកជា​និរាករណ៍​ក្នុង​រយៈពេល​១២ (​ដប់​ពីរ​)​ខែ បន្ទាប់ពី​អនុក្រឹត្យ​នេះ​ចូល​ជា​ធរមាន លើកលែងតែ​សិទ្ធិ​ដែល​ត្រូវបាន ផ្ដល់​ក្រោម​អាជ្ញា​បណ្ណ​ប្រតិបត្តិការ​ច្រកទ្វារ​ទូរគមនាគមន៍​អន្តរជាតិ​និង​អាជ្ញា​បណ្ណ​ប្រតិបត្តិការ​ស្ថានីយ​ឡើងគោក​នៃ ខ្សែកាប​អុ​ប​ទិ​ក​ក្រោម​បាតសមុទ្រ​។​

​ប្រតិបត្តិ​ករ​ដែល​បានទទួល​អាជ្ញា​បណ្ណ​ច្រកទ្វារ​ទូរគមនាគមន៍​អន្តរជាតិ​និង​អាជ្ញា​បណ្ណ​ប្រតិបត្តិការ​ស្ថានីយ ឡើងគោក​នៃ​ខ្សែកាប​អុ​ប​ទិ​ក​ក្រោម​បាតសមុទ្រ និង​ប្រតិបត្តិ​ករ​ផ្ដល់​សេវា​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត ដែល​កំពុងត​ភ្ជាប់​បណ្តាញ​និង លក់ដុំ​សេវា​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ដោយផ្ទាល់ ត្រូវ​បង្វែរ​មក​ឆ្លងកាត់​ច្រកទ្វារ​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ​ឱ្យ​បានជា​ស្ថាពរ​ក្នុង​រយៈពេល​១២ (​ដប់​ពីរ​)​ខែ បន្ទាប់ពី​អនុក្រឹត្យ​នេះ​ចូល​ជា​ធរមាន​។​

​ប្រតិបត្តិ​ករ​ផ្ដល់​សេវា​អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​និង​បុគ្គល​ពាក់ព័ន្ធ​ត្រូវ​ត​ភ្ជាប់​និង អឺ​ន​ធឺ​ណិ​ត​ជាតិ​ឱ្យបាន /​ឬ​ភៀ​រីង​បណ្ដាញ​របស់ខ្លួន​ទៅ​ច្រកទ្វារ ជា​ស្ថាពរ​ក្នុង​រយៈពេល​១២(​ដប់​ពីរ​)​ខែ បន្ទាប់ពី​អនុក្រឹត្យ​នេះ​ចូល​ជា​ធរមាន​។​
​នៅ​ថ្ងៃទី​១៩ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ​២០២១ ក្រុម​សង្គម​ស៊ីវិល មានការ​ព្រួយបារម្ភ​យ៉ាងខ្លាំង​ចំពោះ​អនុក្រឹត្យ​ស្តីពី​ការបង្កើត​ច្រកទ្វារ​អ៊ីនធឺណិត​ជាតិ ដែល​ត្រូវ​បានប្រកាស​ឱ្យប្រើ កាលពី​ថ្ងៃ​ចន្ទ ទី​១៦ ខែកុម្ភៈ​នេះ និង​ស្នើ​សុំឱ្យ​រាជរដ្ឋាភិបាល​និ​រា​កណ៍​អនុក្រឹត្យ​នេះ ។ នៅពេលដែល​ត្រូវបាន​អាជ្ញាធ​រដ្ឋ​អនុវត្ត អនុក្រឹត្យ​នេះ នឹង​រឹតត្បិត​ទៅលើ​សិ​ទិ្ធ​សេរី​ភាពជា​មូលដ្ឋាន​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ ជាពិសេស​សិ​ទិ្ធ​សេរីភាព​ក្នុងការ​បញ្ចេញមតិ សិ​ទិ្ធ​ក្នុងការ​ទទួលបាន​ព័ត៌មាន សិ​ទិ្ធ​លើ​ឯកជន​ភាព ភាព​ប្រកួតប្រជែង​នៃ​ក្រុមហ៊ុន ផ្តល់​សេវា​អ៊ីនធឺណិត​នៅ​កម្ពុជា ដែល​នេះ​អាច​នឹង​ប៉ះពាល់​យ៉ាងខ្លាំង​ដល់​ការរីកចម្រើន​នៃ​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ ។​

​ជាមួយគ្នានេះដែរ យើង​បាន​ពិនិត្យឃើញថា​ការបង្កើត​អនុក្រឹត្យ​ស្តីពី​ច្រកទ្វារ​អ៊ីនធឺណិត​ជាតិ​នឹង​ជះឥទ្ធិពល​អាក្រក់​ដល់​សេដ្ឋកិច្ច ជាពិសេស​លើ​ភាព​ប្រកួតប្រជែង​តាម​ប្រព័ន្ធ​អេឡិចត្រូនិក​ដែល​កំពុង​រីកចម្រើន​នៅ​កម្ពុជា ។ ការឆ្លងកាត់​ច្រកទ្វារ​អ៊ីនធឺណិត​ជាតិ​តែមួយ​ពី​គ្រប់​ប្រតិបត្តិការ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ផ្តល់​សេវា​អ៊ីនធឺណិត​ទាំងអស់ អាច​នឹង​ធ្វើឱ្យប៉ះពាល់​ដ​ល់​ការប្រកួតប្រជែង​ក្នុង​ការផ្តល់សេវា​អ៊ីនធឺណិត​ល្បឿន​លឿន​ពី​គ្រប់​ក្រុមហ៊ុន​ផ្តល់​សេវា​អ៊ីនធឺណិត ដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ​កម្ពុជា ។​

​លើសពីនេះទៅទៀត ការបង្កើត​ច្រកទ្វារ​តែមួយ​បែបនេះ ក៏​អាចបង្កើត​ឱ្យមាន​ការប្រកួត​ប្រជែង​មិន​ស្មោះត្រង់​រវាង​ក្រុមហ៊ុន​ផ្តល់​សេវា​អ៊ីនធឺណិត​ផងដែរ ។ ការបង្កើត​ច្រកទ្វារ​អ៊ីនធឺណិត​ជាតិ​នេះ ត្រូវបាន​គេ​ជឿជាក់ថា អាច​ផ្តល់​សិ​ទិ្ធ​អំណាច​ដល់​អាជ្ញាធរ​រដ្ឋ​ក្នុងការ​អន្តរាគមន៍​ទៅលើ​ប្រតិបត្តិការ​នៃ​ការផ្តល់សេវា​អ៊ីនធឺណិត​របស់​ក្រុមហ៊ុន​អ៊ីនធឺណិត​ឯកជន ដោយ​អាច​បង្ក​ភាពងាយស្រួល ឬ​អនុញ្ញាតឱ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ផ្តល់​សេវា​អ៊ីនធឺណិត​ណាមួយ​ដែលមាន​ទំនាក់ទំនង​ល្អជា​មួយ​អាជ្ញាធរ​រដ្ឋ និង​អ្នកមានអំណាច ផ្តល់នូវ​សេវា​អ៊ីនធឺណិត​ល្បឿន​លឿន​ជាង​ក្រុមហ៊ុន​សេវា​អ៊ីនធឺណិត​ដទៃទៀត ៕ រក្សា​សិទ្ធិ​ដោយ​៖​បញ្ញា​ស័ក្តិ​

×