Saturday, December 20, 2025

ទំនាក់ទំនង : 0716140005

Address : #16 (Borey New World) St. 6A sk . Phnom Penh Thmey kh. Sen Sok ct., Phnom Penh 120913 Office: +85523232725 Tel: 017 93 61 91

ការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់យើង ក្នុងការប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ

ដោយលោក Nick Clegg អនុប្រធានទទួលបន្ទុកកិច្ចការ និងទំនាក់ទំនងពិភពលោកនៅក្រុមហ៊ុន Meta

ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុគឺជាការគំរាមកំហែងដ៏ធំធេងដែលយើងទាំងអស់គ្នាប្រឈម ហើយតម្រូវការឱ្យមានការចាត់វិធានការ ក៏កាន់តែក្លាយជាការងារបន្ទាន់ជារៀងរាល់ថ្ងៃ។ ខណៈដែលមេដឹកនាំពិភពលោក អ្នកតស៊ូមតិ ក្រុមអ្នកធ្វើការងារពាក់ព័ន្ធនឹងបរិស្ថាន និងបុគ្គលផ្សេងៗទៀត ជួបប្រជុំនៅឯសន្និសីទស្តីពីការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ (COP26) នៅទីក្រុងក្លាហ្គោនៅសប្តាហ៍នេះ យើងចង់ឃើញមានការចាត់វិធានការយ៉ាងមុះមុត និងការប្តេជ្ញាចិត្តនានា ដើម្បីសម្រេចឲ្យបាននូវទិសដៅទប់ស្កាត់ការឡើងកម្ដៅភពផែនដី មិនឲ្យលើសពី ១,៥អង្សាសេ។

ក្រុមហ៊ុន Meta ដែលកន្លងមកមានឈ្មោះថា Facebook ក៏នឹងដើរតួនាទីរបស់ខ្លួនផងដែរ។ ក្នុងនាមជាក្រុមហ៊ុនលំដាប់ពិភពលោកមួយដែលភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងមនុស្សជាង ៣ពាន់លាននាក់ជារៀងរាល់ខែ យើងមានឱកាស និងមានការទទួលខុសត្រូវលើការធ្វើឱ្យមានការផ្លាស់ប្តូរពិតប្រាកដមួយ។

ការងារនេះចាប់ផ្តើមពីយើងផ្ទាល់មុនគេ។ ដោយចាប់ផ្តើមកាលពីឆ្នាំមុន យើងសម្រេចបានការបញ្ចេញឧស្ម័នកាបូនសូន្យសម្រាប់ប្រតិបត្តិការពិភពលោករបស់យើង ហើយយើងបានប្រើប្រាស់ថាមពលកកើតឡើងវិញ ១០០%។ យើងបានកាត់បន្ថយការបញ្ចេញឧស្ម័នផ្ទះកញ្ចក់របស់យើងបាន ៩៤% គិតចាប់ពីឆ្នាំ២០១៧ មក យើងបានវិនិយោគគ្រប់គ្រាន់ទៅលើថាមពលពីកម្លាំងខ្យល់ និងពីពន្លឺព្រះអាទិត្យ ដើម្បីប្រើប្រាស់ក្នុងប្រតិបត្តិការរបស់យើងទាំងអស់ ហើយយើងគាំទ្រគម្រោងនានាដែលលុបបំបាត់ការបញ្ចេញឧស្ម័នកាបូនចេញពីបរិយាកាស។ យើងក៏បានកំណត់គោលដៅប្រកបដោយមហិច្ឆិតា ផងដែរសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនផ្គត់ផ្គង់របស់យើង ដើម្បីឱ្យមានការបញ្ចេញកាបូនសូន្យ និងកំណត់គោលដៅសម្រាប់ប្រតិបត្តិការចំនួន៤ របស់យើងដើម្បីធ្វើប្រព្រឹត្តិកម្មទឹកសម្រាប់ប្រើប្រាស់ឡើងវិញឱ្យបានចំនួនលើសពីបរិមាណដែលយើងប្រើប្រាស់នៅត្រឹមឆ្នាំ២០៣០។

ប៉ុន្តែការងារប៉ុណ្ណេះនៅមិនទាន់គ្រប់គ្រាន់នៅឡើយទេ។ ក្រុមហ៊ុនបណ្តាញទំនាក់ទំនងសង្គមមានអំណាចក្នុងការធ្វើឱ្យមនុស្សផ្សារភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងគ្នាទៅវិញទៅមក ដើម្បីបង្កើតឱ្យមានការផ្លាស់ប្តូរវិជ្ជមាន បន្លឺសំលេងរបស់ជនដែលគេមិនយកចិត្តទុកដាក់ និងចែករំលែកព័ត៌មានដ៏មានឥទ្ធិពល។ ជារៀងរាល់ថ្ងៃ យើងមើលឃើញមនុស្សប្រើប្រាស់សេវារបស់យើង ដើម្បីបង្កើនការយល់ដឹង រៀបចំវិធានការ និងបញ្ចេញសំឡេងរបស់ពួកគេអំពីបញ្ហាជាច្រើនពាក់ព័ន្ធនឹងបរិស្ថាន។ យើងចង់ធ្វើការងាររបស់យើងតាមរយៈការជួយមនុស្សឱ្យស្វែងរកព័ត៌មានដែលត្រឹមត្រូវ និងផ្អែកលើវិទ្យាសាស្រ្ត ក៏ដូចជាដោះស្រាយបញ្ហាព័ត៌មានមិនពិតផងដែរ។

លើកកម្ពស់ព័ត៌មានអំពីអាកាសធាតុដែលអាចជឿទុកចិត្តបាន
កាលពីឆ្នាំមុន យើងបានដាក់ដំណើរការមជ្ឈមណ្ឌលវិទ្យាសាស្រ្តអាកាសធាតុនៅលើ Facebook ដើម្បីបង្ហាញជូនអ្នកប្រើប្រាស់នូវធនធានពិតប្រាកដ ដែលទទួលបានពីអង្គការពាក់ព័ន្ធនឹងអាកាសធាតុឈានមុខគេនានានៅក្នុងពិភពលោក ដូចជាក្រុមការងារអន្តររដ្ឋាភិបាលស្តីពីការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ អង្គការកម្មវិធីបរិស្ថានសហប្រជាជាតិ និងអង្គការជាង ២០០ផ្សេងទៀត។ អង្គការទាំងនេះក៏អាចស្វែងរកវិធានការដែលពួកគេអាចធ្វើបាននៅក្នុងការងារផ្ទាល់របស់ពួកគេ ដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ។ សព្វថ្ងៃនេះ យើងកំពុងចាប់ផ្តើមពង្រីកមជ្ឈមណ្ឌលនេះទៅកាន់ប្រទេសជាង ១០០ រួមទាំងកម្ពុជាផងដែរ។

យើងក៏កំពុងបន្ថែមផ្នែកថ្មីមួយផងដែរ ដែលបង្ហាញការបញ្ចេញឧស្ម័នផ្ទះកញ្ចក់របស់ប្រទេសនានា ធៀបនឹងការប្តេជ្ញាចិត្ត និងទិសដៅរបស់ប្រទេសទាំងនោះ ដូច្នេះអ្នកប្រើប្រាស់អាចមានការស្វែងយល់កាន់តែប្រសើរថាតើប្រទេសរបស់ពួកគេសព្វថ្ងៃស្ថិតនៅចំណុចណា និងថាតើមានអ្វីដែលចាំបាច់ត្រូវធ្វើបន្ថែមទៀត។

ការដោះស្រាយបញ្ហាព័ត៌មានមិនពិតអំពីអាកាសធាតុ
យើងមានការទទួលខុសត្រូវលើការដោះស្រាយបញ្ហាព័ត៌មានមិនពិតអំពីអាកាសធាតុនៅលើសេវារបស់យើង ដែលនេះគឺជាមូលហេតុដែលយើងធ្វើការងារជាមួយស្ថាប័នផ្ទៀងផ្ទាត់ការពិត (fact-checking) ឯករាជ្យជាង ៨០ស្ថាប័ននៅជុំវិញពិភពលោកដើម្បីពិនិត្យមើល និងផ្តល់ចំណាត់ថ្នាក់មាតិកា រួមទាំងមាតិកាអំពីការប្រែប្រួលអាកាសធាតុផងដែរ។ នៅពេលស្ថាប័នទាំងនេះផ្តល់ចំណាត់ថ្នាក់មាតិកាមួយថាជាមាតិកាក្លែងក្លាយ យើងកាត់បន្ថយការចែកចាយរបស់មាតិកានោះ ដូច្នេះមនុស្សកាន់តែតិចនឹងមើលឃើញមាតិកានោះ ហើយយើងនឹងបង្ហាញបម្រាមមួយ ដែលមានពន្យល់ព័ត៌មានបន្ថែមអំពីមាតិកានោះ។ ហើយយើងដាក់ពិន័យដល់អ្នកដែលនៅតែចែករំលែកព័ត៌មានមិនពិត។

ការចាត់វិធានការលើការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
កម្មវិធី Messenger កំពុងគាំទ្រដល់អង្គការសហប្រជាជាតិតាមរយៈការលើកទឹកចិត្តឱ្យមានការសន្ទនាអំពីការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ និងការជួយមនុស្សឱ្យចាត់វិធានការ។ ដោយមានជំនួយពី Spectrm អង្គការសហប្រជាជាតិនឹងដាក់ដំណើរការកម្មវិធីជជែកកម្សាន្ត ActNow របស់ខ្លួនក្នុងពេលឆាប់ៗនេះដែលកម្មវិធីនេះត្រូវបានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពថ្មី ដោយមានវិធានការថ្មីចំនួន១០ ដែលអ្នកអាចយកមកអនុវត្តបានដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ។ កម្មវិធីនេះអាចរកបាននៅលើកម្មវិធី Messenger កម្មវិធី Instagram និងនៅលើគេហទំព័ររបស់អង្គការសហប្រជាជាតិ។

ការចែករំលែកព័ត៌មានវិទ្យាសាស្រ្តអំពីអាកាសធាតុក្នុងសន្និសីទ COP26
ក្នុងអំឡុងសនិ្នសីទ COP26 នៅទីក្រុងក្លាហ្គោ យើងនឹងមានការចែករំលែកព័ត៌មានពីអ្នកជំនាញ និងអ្នកវិទ្យាសាស្រ្តនៅក្នុងមាតិកាថ្មីដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីជូនដំណឹង និងជំរុញឱ្យមានការចាត់វិធានការ។ យើងមានស្ទូឌីយោផ្សាយផ្ទាល់មួយនៅឯសន្និសីទនោះ ដែលយើងនឹងរៀបចំកិច្ចសន្ទនាជាច្រើនភាគពីស្ទូឌីយោនោះ ដោយមានការចូលរួមពីក្រុមអ្នកជំនាញនិងអ្នកវិទ្យាសាស្រ្តល្បីឈ្មោះខាងផ្នែកប្រែប្រួលអាកាសធាតុ។ យើងនឹងដាក់ដំណើរការ Podcast ជាស៊េរីថ្មីមួយ ហៅថា Climate Talks ដែលរៀបចំដោយ Sophia Li។ យើងនឹងផ្សាយផ្ទាល់កិច្ចសន្ទនា Say It With Science នៅលើការផ្សាយផ្ទាល់ Facebook ដែលបកស្រាយអំពីបញ្ហាសុខភាព និងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ។ នៅលើ @instagram យើងបានដាក់ដំណើរការបទវិចារណកថាជាច្រើនភាគ ក្រោមប្រធានបទ “ផែនដីរបស់យើងស្ថិតក្នុងវិបត្តិ” ដែលនិយាយអំពីរឿងរ៉ាវរបស់សកម្មជន និងស្ថាប័នដែលធ្វើការងារលើការបង្កើនការយល់ដឹង និងការផ្តល់អំណាចដល់អ្នកដទៃឱ្យចាត់វិធានការនៅក្នុងសហគមន៍មូលដ្ឋានរបស់ពួកគេ។

មានវិធានការមួយចំនួនដែលយើងកំពុងធ្វើក្នុងនាមជាក្រុមហ៊ុននិងភ្លែតហ្វមមួយ ដើម្បីព្យាយាម ធ្វើឱ្យមានការផ្លាស់ប្តូរប្រកបដោយវិជ្ជមាន។ គោលដៅរបស់យើងមិនត្រឹមតែក្លាយជាក្រុមហ៊ុនដែលមាននិរន្តរភាពបំផុតមួយនោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងធ្វើឱ្យមានភាពកាន់តែងាយស្រួលសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ និងនិយោជិតរបស់យើងផងដែរ។ ប្រសិនបើយើងទាំងអស់គ្នាបំពេញកាតព្វកិច្ចរៀងៗខ្លួនរបស់យើង រាប់ចាប់ពីមេដឹកនាំពិភពលោក រដ្ឋាភិបាល រហូតដល់ក្រុមហ៊ុនឯកជន និងបុគ្គលម្នាក់ៗ យើងអាចងើបឈរឡើងដើម្បីតតាំងនឹងបញ្ហានេះរួមគ្នាបាន៕

Our Commitment to Combating Climate Change
By Nick Clegg, VP, Global Affairs & Communications at Meta

Climate change is the greatest threat we all face — and the need to act grows more urgent every day. As world leaders, advocates, environmental groups and others meet at Climate Change Conference (COP26) in Glasgow this week, we want to see bold action and commitments to achieve targets that help limit warming to 1.5˚C.

Meta, formerly known as Facebook, is going to play its part too. As a global business that connects more than 3 billion people every month, we have an opportunity and a responsibility to make a real difference.

That starts with getting our own house in order. Starting last year, we achieved net zero emissions for our global operations, and we’re supported by 100% renewable energy. We’ve reduced our greenhouse gas emissions by 94% since 2017, invested enough in wind and solar energy to cover all our operations and we support projects that remove emissions from the atmosphere. We’ve also set ambitious goals for our suppliers to be net zero and for our operations to restore more water than we use by 2030.

But this is not enough. Social media companies have the power to connect people with each other to make a difference at scale, amplify marginalized voices, and share powerful information. Every day we see people use our services to raise awareness, organize for action, and make their voices heard on a wide range of environmental issues. We want to play our part by helping people find accurate, science-led information, while also tackling misinformation.

Elevating Authoritative Climate Information

Last year, we launched the Climate Science Center on Facebook to connect people with factual resources from the world’s leading climate organizations, like the Intergovernmental Panel on Climate Change, UN Environment Program and more than 200 others. They can also find steps they can take in their own lives to combat climate change. Today, we are starting to expand it to more than 100 countries, including Cambodia.

We’re also adding a new section that shows countries’ greenhouse gas emissions as compared to their commitments and targets, so people can better understand where their country is today and what more needs to be done.

Tackling Climate Misinformation

We have a responsibility to tackle climate misinformation on our services, which is why we partner with more than 80 independent fact-checking organizations globally to review and rate content, including content about climate change. When they rate content as false, we reduce its distribution so fewer people see it and we show a warning label with more context. And we apply penalties to people who repeatedly share false information.

Taking Action on Climate Change
Messenger is supporting the UN by encouraging conversations around climate change and helping people take action. With the help of Spectrm, the UN will soon be launching an updated version of its ActNow chat experience with 10 new actions you can take to combat climate change. It’s available on Messenger through the app, Instagram and the UN website.

Sharing climate voices during COP26

During COP26 in Glasgow, we’ll be featuring experts and scientists in new content designed to inform and inspire action. We have a live studio at the event itself where we’ll be hosting a series of conversations with leading voices on climate change. We’re launching a new podcast series called Climate Talks hosted by Sophia Li. We’ll be live-streaming a Say It With Science conversation on Facebook Live covering health and climate change. On @instagram, we’ve launched the editorial series “Our Planet in Crisis,” which features the stories of activists and organizers who are dedicated to spreading awareness and empowering others to take action in their local communities.

These are just some of the steps we’re taking as a company and as a platform to try and make a positive difference. Our goal isn’t just to be one of the most sustainable companies, but to make it easier for our users and employees to be too. If we all play our part — from world leaders and governments, to private companies and individuals — we can rise to this challenge together.

×