អ្នកវិភាគនៅ ក្រុមហ៊ុនRBC បានសរសេរនៅក្នុងកំណត់ត្រាមួយកាលពីថ្ងៃចន្ទថា ក្រុមហ៊ុនផលិត
រថយន្តអគ្គិសនីប្រហែលជាត្រូវគិតឡើងវិញអំពីប្រភពវត្ថុធាតុដើម ខណៈថ្មីៗនេះ មានការកើនឡើងនូវតម្លៃទំនិញ ដោយសារតែការលុកលុយរបស់រុស្ស៊ីទៅលើអ៊ុយក្រែន ហើយបានដាក់សម្ពាធលើប្រាក់ចំណេញរបស់ពួកគេ។
តម្លៃលើវត្ថុធាតុដើម រាប់ចាប់ពីប្រេងរហូតដល់លោហធាតុ ដូចជានីកែល និងប៉ាឡាដ្យូម ដែលប្រើក្នុងការផលិតរថយន្តអគ្គិសនីបានហាក់កើនឡើងយ៉ាងគំហុក ដោយសារតែវិបត្តិនៅអ៊ុយក្រែននៅអូសបន្លាយ។
លោក ជូសេហ្វ ស្ពាក់ (Joseph Spak) អ្នកវិភាគ RBC បានសរសេរនៅក្នុងកំណត់ត្រាថា “គ្រាន់តែបើកភ្លើងនៅក្នុងរោងចក្រ និងការដឹកជញ្ជូនទំនិញមានតម្លៃកាន់តែច្រើនឥឡូវនេះ ហើយជាសម្ពាធតម្លៃមួយ” ។ ការកើនឡើងតម្លៃជាបន្តបន្ទាប់នៃតម្លៃវត្ថុធាតុដើម ដែលហាក់បីដូចជាកើនខ្លាំង ជាងភាពតក់ស្លុតក្នុងរយៈពេលខ្លី អាចក្លាយជាបញ្ហាមួយសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្ត ខណៈក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនបានកម្រិតពីសកម្មភាពរបស់ខ្លួនដោយសារតម្លៃកើនឡើង។
លោក Spak បានសរសេរថា “ទោះជាយ៉ាងណា មេរៀនសម្រាប់រថយន្តគឺត្រូវគិតឡើងវិញនូវខ្សែ
សង្វាក់តម្លៃ ជាពិសេសនៅពេលដែលឧស្សាហកម្មនេះផ្លាស់ទីទៅរថយន្តអគ្គិសនី” ដោយកត់សំគាល់ថាតម្លៃសារធាតុ នីកែលនាពេលថ្មីៗនេះ អាចកើនឡើងតម្លៃ 1,000-2,000 ដុល្លារទៅនឹងអាគុយសាកថ្មសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តអគ្គិសនី។
លោកបានបន្ថែមថា តម្លៃធាតុផ្សំផ្សេងៗទៀត រួមទាំងលីចូម នីកែល cobalt និងទង់ដែង អាចផ្លាស់ប្តូរ “ច្រើន” ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំខាងមុខ ដោយសារភាពមិនស៊ីគ្នានៃតម្រូវការ និងការផ្គត់ផ្គង់។ លោក Elon Musk នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុនបាននិយាយកាលពីថ្ងៃអាទិត្យថា សូម្បីតែក្រុមហ៊ុនអគ្គីសនីឈានមុខគេ Tesla ក៏កំពុងមើលឃើញអតិផរណា “ដ៏សំខាន់” សម្រាប់វត្ថុធាតុដើម និងការដឹកជញ្ជូន៕ ប្រភព៖ រ៉យទ័រ