Sunday, December 22, 2024

ទំនាក់ទំនង : 0716140005

Address : #16 (Borey New World) St. 6A sk . Phnom Penh Thmey kh. Sen Sok ct., Phnom Penh 120913 Office: +85523232725 Tel: 017 93 61 91

​រដ្ឋសភា បានអនុម័ត​ទាំងស្រុង លើ​សេចក្តីព្រាងច្បាប់ ស្តីពី​វិសោធនកម្ម​ច្បាប់​ស្តីពី​ស្តង់ដារ​កម្ពុជា​

​ភ្នំពេញ​ ៖ រដ្ឋសភា បានអនុម័ត​ទាំងស្រុង​ទៀត លើ​សេចក្តីព្រាងច្បាប់ ស្តីពី​វិសោធនកម្ម​ច្បាប់​ស្តីពី​ស្តង់ដារ​កម្ពុជា ក្រោម​សំឡេង​គាំទ្រ​១០៧ លើ​សមាជិក​រដ្ឋសភា​១០៩​រូប ដែល​បាន​ចូលរួម​សម័យប្រជុំ​លើក​ទី​១០ នីតិកាល​ទី​៥ នា​ព្រឹក​ថ្ងៃទី​៧ ខែមិថុនា ឆ្នាំ​២០១៨​នេះ ក្រោម​អធិបតីភាព សម្តេច ហេង សំរិន ប្រធានរដ្ឋសភា​​កិច្ចប្រជុំ មាន​ការចូលរួម​ពី​សំណាក់ សម្តេច​តេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រី​កម្ពុជា និង​មាន​សមាជិក​សភា​ចូលរួម​ប្រមាណ​១០៩​រូប ដើម្បី​ពិភាក្សា និង​អនុម័ត​លើ​សេចក្តីព្រាងច្បាប់​ចំនួន​៣ ក្នុងនោះ​រួមមាន​៖ ១៖ សេចក្តីព្រាងច្បាប់​ស្តីពី​ប្រាក់​ឈ្នួល​អប្បបរមា ២៖ សេចក្តីព្រាងច្បាប់​ស្តីពី​វិសោធនកម្ម នៃ​ច្បាប់​ស្តីពី​ការងារ និង​៣៖ សេចក្តីព្រាងច្បាប់​ស្តីពី​វិសោធនកម្ម​ច្បាប់​ស្តីពី​ស្តង់ដារ​កម្ពុជា​។​

​ច្បាប់​ស្តីពី​ស្តង់ដារ​កម្ពុជា ដែល​ត្រូវ​ធ្វើ​វិសោធនកម្ម​នា​ពេល​នេះ រួមមាន​៖ មាត្រា​៣ មាត្រា​៦ មាត្រា​៧ មាត្រា​៨ មាត្រា​៩ មាត្រា​១១ មាត្រា​១២ ចំណង់ជើង​នៃ​ជំពូក​ទី​៤ មាត្រា​១៦ មាត្រា​១៩ មាត្រា​២៦ មាត្រា​៥០ មាត្រា​៥១ មាត្រា​៥២ មាត្រា​៥៣ មាត្រា​៥៤ មាត្រា​៥៥ មាត្រា​៥៦ មាត្រា​៥៧ មាត្រា​៥៨ មាត្រា​៥៩ មាត្រា​៦៥ មាត្រា​៦៦ មាត្រា​៦៧ និង​មាត្រា​៦៨ ផងដែរ​។​

​គោលបំណង នៃ​ការធ្វើ​វិសោធនកម្ម​ច្បាប់​ស្តីពី​ស្ដង់ដា​កម្ពុជា ដែល​ត្រូវបាន​ដាក់​ឱ្យ​អនុវត្ត​ចាប់ពី​ឆ្នាំ​២០០៧ ត​មក​នេះ ត្រូវបាន អ្នកនាំពាក្យ​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា លោក ផៃ ស៊ីផា​ន អះអាងថា គឺ​ដើម្បី​បំពេញបន្ថែម​បទ​ប្បញ្ញត្តិ និង​ចំណុច​សំខាន់​មួយ​ចំនួន សំដៅ​ធ្វើ​ការពង្រឹង​នូវ​ការអនុវត្ត​ច្បាប់​ស្តីពី​ស្ដង់ដា​កម្ពុជា ឱ្យ​កាន់តែ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ខ្ពស់ ក្នុង​ការធ្វើឱ្យ​ប្រសើរឡើង​នូវ​គុណភាព​ផលិតផល សេវាកម្ម និង​ការគ្រប់គ្រង បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​ផលិតកម្ម​ឱ្យ​កាន់តែ​ប្រសើរ​ឡើង ធានា​ឱ្យ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​មាន​លក្ខណៈ​ត្រឹមត្រូវ និង​ងាយស្រួល​, បង្កើន​ការការពារ​អ្នកប្រើប្រាស់ លើកកម្ពស់​សុខមាលភាព​សាធារណៈ ប្រឆាំង​រាល់​ផលិតផល​ក្លែងបន្លំ និង​គ្មាន​គុណ​ភាព ដែល​បណ្ដាល​ឱ្យ​ប៉ះពាល់​យ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរ​ដល់​សុខភាព និង​សុវត្ថិភាព មនុស្ស សត្វ និង​បរិស្ថាន និង​កិច្ច​សម្រួល​ពាណិជ្ជកម្ម​ក្នុង​តំបន់ និង​អន្តរជាតិ ដោយ​អនុលោម​តាម​កិច្ចព្រមព្រៀង​របស់​អង្គការ​ពាណិជ្ជកម្ម​ពិភពលោក ស្តីពីរ​បាំង​បច្ចេកទេស​ចំពោះ​ពាណិជ្ជកម្ម (World Trade Organization Agreement on Technical Barriers to Trae- WTO/TBT)​។​

​ខ្លឹមសារ​សង្ខេប នៃ​សេចក្តីព្រាងច្បាប់​ស្តីពី​វិសោធនកម្ម​នេះ មាន​ដូចខាងក្រោម​៖

​មាត្រា​៣​ថ្មី កែសម្រួល​និយមន័យ​នៃ​ពាក្យ ស្ដង់ដា ឱ្យស្រប​តាម​និយមន័យ នៃ​កិច្ចព្រមព្រៀង របស់​អង្គការ​ពាណិជ្ជកម្ម​ពិភពលោក ស្តីពីរ​បាំង​បច្ចេកទេស ចំពោះ​ពាណិជ្ជកម្ម (WTO/TBT)​។​

​មាត្រា​៣​ថ្មី មាត្រា​៨​ថ្មី មាត្រា​១២​ថ្មី មាត្រា​១៦​ថ្មី មាត្រា​១៩​ថ្មី មាត្រា​២៦​ថ្មី និង​មាត្រា​៥៩​ថ្មី ប្ដូរ​ពាក្យ ស្ដងដារ​បញ្ជា ជំនួស​ដោយ​ពាក្យ បទ​ប្បញ្ញត្តិ​បច្ចេកទេស ដើម្បី​ឱ្យស្រប​តាម​កិច្ចព្រមព្រៀង WTO/TBT​។​

​មាត្រា​១៦​ថ្មី បង្កើត​ឱ្យ​មាន​នីតិវិធី​នៃ​ការកំណត់ បទ​ប្បញ្ញត្តិ​បច្ចេកទេស ស្រប​តាម​កិច្ចព្រមព្រៀង WTO/TBT​។​

​មាត្រា​៣​ថ្មី មាត្រា​៧​ថ្មី មាត្រា​៨​ថ្មី មាត្រា​៥០.២​ថ្មី មាត្រា​៥០.៣​ថ្មី មាត្រា​៦៥​ថ្មី មាត្រា​៦៦​ថ្មី មាត្រា​៦៧​ថ្មី និង​មាត្រា​៦៨​ថ្មី ប្ដូរ​ពាក្យ អធិការ ជំនួស​ដោយ​ពាក្យ​មន្ត្រី​អធិការកិច្ច​។​

​មាត្រា​៧​ថ្មី មាត្រា​៨​ថ្មី និង​មាត្រា​៩​ថ្មី ផ្តល់​នីតិសម្បទា ដល់​មន្ត្រី​អធិការកិច្ច របស់​វិទ្យាស្ថាន​ស្ដង់ដារ​កម្ពុជា ឱ្យ​ទទួលបាន​នីតិសម្បទា ជា​នគរបាល​យុត្តិធម៌ និង​រៀបចំ​នីតិវិធី នៃ​ការធ្វើ​អធិការកិច្ច ដើម្បី​ពិនិត្យ​បទល្មើស​ដែល​មានចែង​នៅក្នុង​ច្បាប់​នេះ ស្រប​តាម​បទ​ប្បញ្ញត្តិ នៃ​ក្រម​នីតិវិធី​ព្រហ្មទណ្ឌ និង​ពង្រឹង​ការអនុវត្ត​ច្បាប់​ស្តីពី​ស្ដង់ដា​កម្ពុជា​ឱ្យមាន​ប្រសិទ្ធភាព​ខ្ពស់​។​

​មាត្រា​៥០​ថ្មី ដល់​មាត្រា​៥៨​ថ្មី បង្កើតឱ្យមាន យន្តការ​នៃ​ការពិន័យ​អន្តរការណ៍ ចំពោះ​ការប្រព្រឹត្ត​ល្មើស​ទៅនឹង​ច្បាប់​នេះ ដោយ​ក្នុង​នោះ​កែសម្រួល ឱ្យមាន​ការបែងចែក កម្រិត​ដាក់​ទោសទណ្ឌ ដែល​ជា​ប្រភេទ​បទល្មើស​តូចតាច ឱ្យ​ទទួល​ទោស​ពិន័យ​ជា​ទឹកប្រាក់ ដិយ​មិន​កំណត់​ជា​ទោស​ជាប់ពន្ធនាគារ លើ​រាប់​ប្រភេទ​បទល្មើស​នោះទេ​។​

​មាត្រា​៣​ថ្មី មាត្រា​៦​ថ្មី មាត្រា​៨​ថ្មី មាត្រា​១១​ថ្មី និង​មាត្រា​៦៨​ថ្មី ប្ដូរ​ឋានៈ ប្រធាន​វិទ្យាស្ថាន ទៅជា អគ្គនាយក តែម្តង ដោយ​មិន​ចាំបាច់​បញ្ជាក់ថា មាន​ឋានៈ​ស្មើ​អគ្គនាយក​នោះទេ ដើម្បី​ងាយស្រួល​ក្នុង​ការអនុវត្ត​ការងារ ចៀសវាង​សាធារណជន មាន​ការយល់​ច្រឡំ​ថា វិទ្យាស្ថាន​ស្ដង់ដា​កម្ពុជា ជា​គ្រឹះស្ថាន​សិក្សា​ឯកជន មិនមែនជា​ស្ថាប័ន​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល និង​ក៏​ដើម្បី​ឱ្យស្រប​ទៅតាម​អង្គភាព​ស្ដង់ដារ​ជាតិ នៃ​ប្រទេស​សមាជិក​អាស៊ាន​៕​ ដោយ​៖​បញ្ញា​ស័ក្តិ​

 

×