Friday, November 29, 2024

ទំនាក់ទំនង : 0716140005

Address : #16 (Borey New World) St. 6A sk . Phnom Penh Thmey kh. Sen Sok ct., Phnom Penh 120913 Office: +85523232725 Tel: 017 93 61 91

លម្អិត​មូលហេតុ​កាន់តែ​ច្បា​ស់ ដែល​បណ្តាល​ឲ្យ​ស្រ្តី​អ្នកដំណើរ​នៅ​ព្រលា​នយន្ត​​ហោះ ដន មឿង ត្រូវ​បាន «ផ្តាច់» ជើង ដោយ​ជណ្តើរ​យន្ត ដ៏គួរឲ្យអាសូរ

ដូចដែលប្រិយមិត្តជាច្រើន បានទទួលជ្រាបរួចហើយ ពីករណីគ្រោះថ្នាក់ដ៏ស្លុតរន្ធត់ និងគួរឲ្យអាសូរយ៉ាងខ្លាំង ដែលស្រ្តីអ្នកដំណើរវ័យ ៥៧ ឆ្នាំ ម្នាក់ ត្រូវបាន «ផ្តាច់» ជើងឆ្វេងលើជង្គង់ បន្ទាប់ពីជើងរបស់នាងត្រូវបាន «ស្រូបចោល» ទៅក្នុងជណ្តើរយន្ត នៃព្រលានយន្តហោះអន្តរជាតិ ដន មឿង ប្រទេសថៃ កាលពីព្រឹកថ្ងៃទី២៩ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៣។

ក្រោយហេតុការណ៍នេះបានកើតឡើង នៅថ្ងៃទី ៣០ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៣ ទូរទស្សន៍ប៉ុស្តិ៍លេខ៣ បានរាយការណ៍ពីវឌ្ឍនភាព ដែលក្រុមវិស្វករមកពីវិទ្យាស្ថានវិស្វកម្មនៃប្រទេសថៃ ក្រោមព្រះរាជានុវង្ស (EIT) បានប្រញាប់ប្រញាល់ទៅតំបន់នោះ ដើម្បីពិនិត្យមើលចំណុចរអិលដោយស្វ័យប្រវត្តិដែលបាន «ស្រូប» ជើងអ្នកដំណើរស្រីរងគ្រោះ។ ដំបូងឡើយ គេសន្មត់ថា គ្រាប់ដែលចាក់សោរជាប់នឹងផ្លូវដែកស្លាយរំកិល ត្រូវបានខូច ដែលបណ្តាលមកពីការធ្លាក់សម្ភារៈទៅកោសនៅចុងបញ្ចប់នៃ [ស្និត] ឆ្មេញរបស់វា។

លោក Boonpong Kijwatanachai ទីប្រឹក្សាក្រុមប្រឹក្សានាយកនាយកដ្ឋានវិស្វកម្មមេកានិក EIT បាននិយាយថា «រឿងដំបូងដែលខ្ញុំឃើញ គឺថាឧបករណ៍ [ផ្លូវដែករអិល] ត្រូវបានផ្គុំត្រឡប់ទៅកន្លែងដើមវិញ។ នៅក្នុងលក្ខខណ្ឌដែលត្រៀមរួចជាស្រេចក្នុងការប្រើប្រាស់ លទ្ធផលនៃការវាយតម្លៃសុវត្ថិភាពនៃឧបករណ៍ ត្រូវបានចាត់ទុកថាឆ្លងកាត់ស្តង់ដារអន្តរជាតិដែលអាចទុកចិត្តបាន។ ប៉ុន្តែ ​បាន​រក​ឃើញ​ថា ​មាន​ការ​បាក់​ឆ្អឹង​បន្ទះ​ស្លាយ​ ដែលប្រហែល​ជា​មាន​អ្វី​ត្រូវ​បានជូត​សម្អាត ​មុន​ពេល​កើតហេតុ»។

ការស្ទង់មតិបឋម បានរកឃើញថា មានការបាក់ឆ្អឹងនៃបន្ទះស្និត ហើយជាមួយគ្នានោះ ផ្នែកខ្លះនៃស្និតឆ្មេញរបស់វា ក៏ត្រូវបានខូចជារាងរង្វង់ផងដែរ។ នេះអាចបណ្តាលមកពីការប៉ះទង្គិចគ្នា រវាងសម្ភារទាំងពីរ នៅពេលកើតហេតុ ខណៈ​រអិល​ផ្លូវ​នៅ​តែ​ស្ថិត​ក្នុង​សភាព​ល្អ​ឥត​ខ្ចោះ ហើយ​ធ្លាក់​មក​លើ​ផ្ទៃ​ប្រអប់​រអិល​ស្វ័យ​ប្រវត្តិ ​នៅ​ចម្ងាយ​ប្រហែល​១០​ម៉ែត្រ​ ពី​កន្លែង​កើតហេតុ។ លក្ខណៈ​នេះ​បង្ហាញ​ថា គ្រាប់​ដែល​ចាក់សោ​បន្ទះ​ទៅនឹង​ផ្លូវដែក​រអិល ​ត្រូវ​ខូច។

ដូច្នេះ​ហើយ ​គ្រោះថ្នាក់​នេះ​អាច​សន្និដ្ឋាន​បាន​ថា ​អាច​បណ្តាល​មក​ពី​ការ​ធ្លាក់​សម្ភារៈ​ទៅ​ច្រៀក​ចុងស្និត [ឆ្មេញ] របស់វា ហើយវាអាចជាផ្នែកមួយនៃសម្ភារៈនៃកង់វ៉ាលី ដែលជាប់គាំងនៅចុងស្និត។ ដូច្នេះហើយ មិនអាចបន្តទៅមុខទៀតបាន។

ម្យ៉ាងទៀត ការប៉ះទង្គិចគ្នានោះ បានធ្វើឲ្យចុងបញ្ចប់នៃស្និតបានបាក់ ហើយធ្លាក់ចូលទៅក្នុងប្រព័ន្ធរអិលដោយស្វ័យប្រវត្តិតែម្តង បណ្ដាល​ឲ្យ​ស្រ្តីរងគ្រោះ​ទាញ​បន្ទះ​ក្តារ​ចុះ​តាម​ផ្លូវ​រអិល រហូត​ដល់​គ្រាប់​ដែល​ចាក់សោ​បន្ទះ​ផ្លូវដែក​រអិល ​ត្រូវ​ហែកចេញ ហើយវា​បង្កើត​ [គម្លាត​ធំ​ល្មម] ​ដែល​បណ្ដាល​ឲ្យ​ជើង​អ្នក​ដើរ​ជាន់ ​ធ្លាក់​ចូល​ក្នុង​ចន្លោះនោះ ខណៈ​ពេល​ដែល​ការ​ដើរ​បន្ត​ដំណើរ​ការ​ធម្មតា ហើយជាលទ្ធផល ជនរងគ្រោះបានរងរបួសបែបនេះ។

គេជឿងថា បន្ទាប់ពីប្រហែល ២០ វិនាទី ឧបករណ៍នឹងឈប់ដំណើរការ ដែលបណ្តាល​ឱ្យ​ជន​រង​គ្រោះ​រង​របួសកាន់តែធ្ងន់ធ្ងរ ប៉ុន្តែ​បញ្ហា​ទាំង​អស់​នេះ ​នៅ​តែ​ទាមទារ​ឱ្យ​មាន​ការ​ពិនិត្យ​ពិច័យ​លម្អិតអំពីឧប្បត្តិហេតុ ដែលបានកើតឡើង។

សូមបញ្ជាក់ថា ​ផ្លូវ​ដើរ​ដោយ​ស្វ័យ​ប្រវត្តិ ​នៅ​អាកាសយានដ្ឋាន​ ដន មឿង នេះ ត្រូវបាន​ប្រើ​អស់​ជាង ​៣០​ឆ្នាំ​ មក​ហើយ ខណៈ លោក Boonpong ថា​បើ​គេ​ប្រើ​ហើយ​ថែទាំ​ជា​ប្រចាំ នោះនឹងអាចប្រើប្រាស់បានធម្មតា។ យោងតាមគោលការណ៍វិស្វកម្ម អាយុកាលសេវាកម្មត្រូវបានកំណត់នៅ ៤៥ ឆ្នាំ ប៉ុន្តែប្រសិនបើមានការថែទាំយ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់ វានៅតែអាចប្រើឡើងវិញបាន។

ទន្ទឹមនឹងនេះដែរ មានការណែនាំសម្រាប់អ្នកធ្វើដំណើរដែលមានវ៉ាលី នៅពេលប្រើប្រាស់ជណ្តើរយន្ត គួរតែដាក់វានៅចំហៀង ឬពីក្រោយដងខ្លួន មិនត្រូវដាក់នៅពីមុខខ្លួនទេ ហើយអ្វីដែលសំខាន់ គឺត្រូវមានស្មារតីនៅពេលប្រើផ្លូវដើរ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត ចូរកាន់បង្កាន់ដៃ រាល់ពេលប្រើប្រាស់ជណ្តើរយន្ត៕ រក្សាសិទ្ធិដោយ៖ លឹម ហុង

×