ខេត្តព្រះសីហនុ៖ តំណាងក្រុមហ៊ុន និង អ្នករត់ការឯកសារនាំទំនិញចេញចូល តាមច្រកកំពង់ផែខេត្តព្រះសីហនុ បានចោទ លោក យ៉ឹក យូ ប្រធានសាខាគយ និងរដ្ឋាករ ប្រចាំកំពង់ផែអន្តរជាតិក្រុងព្រះសីហនុថា បានបង្កើតការិយាធិបតេយ្យច្រើនកន្លែង ដោយពួកគេត្រូវចំណាយលុយអស់ រាប់រយដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិក សម្រាប់ថ្លៃសេវាឯកសារបង់ពន្ធស្របច្បាប់ និងឯកសារប្រតិវេទន៍គយលើមុខទំនិញ ព្រមទាំងចំណាយលើសេវាផ្សេងៗ។
ប្រភពធ្វើការផ្នែករត់ឯកសារគយ ឬរត់ការនាំទំនិញចេញចូល តាមច្រកកំពង់ផែអន្តរជាតិខេត្តព្រះសីហនុ បានរអ៊ូរទាំប្រាប់អ្នកយកព័ត៌មាន CEN.COM.KH ប្រចាំខេត្តព្រះសីហនុ កាលពីព្រឹកថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី១៨ ខែមករា ឆ្នាំ២០១៨។ ពួកគេបានអះអាងថា ឯកសារ ដែលត្រូវបង់លុយទៅឲ្យមន្ត្រីគយ តាមការិយាធិបតេយ្យជាច្រើនកន្លែងនោះ គឺត្រូវចំណាយទៅខាងផ្នែកចុះលេខ ដាក់ពណ៌ គិតពន្ធ ចារលើឯកសារ កន្លែងស្កេន និងបង់លុយឲ្យមន្ត្រីគយ ដែលមានតួនាទីជាប្រធាន និងអនុប្រធានផ្នែកត្រួតពិនិត្យ ជាពិសេសត្រូវបង់លុយជូន ប្រធាន និងអនុប្រធានសាខាគយ និងរដ្ឋាករប្រចាំកំពង់ផែនេះជាដើម។
មន្ត្រីគយមានតួនាទីទាប ស្នើមិនបង្ហាញអត្តសញ្ញាណ បានឲ្យដឹងដែរថា តំណាងក្រុមហ៊ុន និងអ្នករត់ការទំនិញមួយចំនួន នៅកំពង់ផែអន្តរជាតិខេត្តព្រះសីហនុ ពិតជាត្រូវចំណាយថ្លៃសេវាផ្សេងៗច្រើនផ្នែកពិតមែន។ ជាងនេះ គឺត្រូវចំណាយទៅលើឯកសារប្រតិវេទន៍គយ ដោយេកសារនីមួយៗ ត្រូវចំណាយលុយមិនតិចជាង ១០០ដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិកទេ។ ក្នុងនោះ ចំពោះតម្លៃឯកសារប្រតិវេទន៍គយលើទំនិញ ដែលពន្ធអាករត្រូវចាត់ទុកជាបន្ទុក របស់រដ្ឋ និងឯកសារប្រតិវេទន៍គយបង់ពន្ធធម្មតា ក៏ត្រូវចំណាយលុយជិត ២០០ដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិក ក្នុងឯកសារនីមួយៗដែរ។
តំណាងក្រុមហ៊ុន ឬអ្នករត់ការទំនិញ ឆ្លងកាត់សាខាគយ និងរដ្ឋាករ ប្រចាំកំពុងផែអន្តរជាតិក្រុងព្រះសីហនុ បានអះអាងថា ការបង្កើតការិយាធិបតេយ្យច្រើនទីតាំងនេះ គឺពួកគេត្រូវចំណាយលុយច្រើន និងយឺតយ៉ាវក្នុងការរត់ឯកសារនាំទំនិញចេញចូលពីកំពង់ផែនេះ។ ប្រភពដដែល បញ្ជាក់ថា ជារៀងរាល់ថ្ងៃយ៉ាងហោចមានឯកសារ ដែលត្រូវឆ្លងកាត់ដែនសមត្ថកិច្ច លោក យ៉ឹក យូ គឺក្នុង ១ថ្ងៃៗ មានច្រើនជាង ១០០ឯកសារ ដែលម្ចាស់ទំនិញ និងអត់រត់ការ ត្រូវចំណាយលុយបង់ជូន សាខាគយ និងរដ្ឋាករកំពង់ផែនេះ ឬត្រូវបង់ជូនថ្នាក់ដឹកនាំស្ថាប័ននេះ។
ឆ្លើយតបការចោទប្រកាន់នេះ លោក យ៉ឹក យូ ប្រធានសាខាគយ និងរដ្ឋាករកំពង់ផែអន្តរជាតិក្រុងព្រះសីហនុ បានបដិសេធន៍ថា សកម្មភាពការងារស្ថាប័នខ្លួន មានភាពស្អាតស្អំ និងបានអនុវត្តស្របតាមច្បាប់ ដែលអគ្គនាយករដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា នៃក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុបានកំណត់។
ក្រៅពីនេះ លោក យ៉ឹក យូរ ក៏បានបដិសេធន៍ថា មិនបានបង្កើតការិយាធិបតេយ្យប្រមូលលុយច្រើនកន្លែង ពីក្រុមហ៊ុន និងអ្នករត់ការឯកសារនាំទំនិញចេញចូល យកលុយខុសច្បាប់កំណត់ ដូចការចោទប្រកាន់នោះទេ។
លោកស្នើដល់ភាគីតំណាងក្រុមហ៊ុន និងអ្នកពាក់ព័ន្ធជាមួយការងាររត់ការឯកសារទំនិញផ្សេងៗ ចេញចូលតាមច្រកកំពង់ផែអន្តរជាតិនេះ កើតមានបញ្ហាមិនប្រក្រតីអ្វីមួយ ត្រូវផ្តល់ដំណឹងមករូបលោកផ្ទាល់ និងអាចសរសេរតាមសំបុត្រផ្ញើមកឲ្យលោកក៏បាន ព្រោះនៅក្នុងអាណត្តិដឹកនាំ របស់លោក បានបើកចំហដល់គ្រប់អ្នកពាក់ព័ន្ធដែលមានការមិនពេញចិត្តលើបញ្ហាអ្វីមួយ។
បន្ថែមលើនេះ លោក យ៉ឹក យូរ សង្កត់ធ្ងន់ថា ចាប់តាំងពីរូបលោក ត្រូវបានថ្នាក់ដឹកនាំតែងតាំង ឲ្យធ្វើជាប្រធានសាខាគយ និងរដ្ឋាករកំពង់ផែអន្តរជាតិក្រុងព្រះសីហនុរួចមក គឺបានខិតខំធ្វើកំណែទម្រង់ស្ថាប័ននេះ ឲ្យស្របតាមការណែនាំ ពិសេសគោលនយោបាយ របស់រាជរដ្ឋាភិបាល និងថ្នាក់ដឹកនាំ អគ្គនាយករដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា និងថ្នាក់ដឹកនាំក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ ដើម្បីឈានទៅបង្កើនចំណូលថវិកាជាតិនាថ្ងៃអនាគត។
ទោះជាបែបនេះក្តី ប្រភពព័ត៌មានពីមន្ត្រីគយថ្នាក់ទាប បានរិះគន់ លោក យ៉ឹក យូ ថាចាប់តាំងពីបានមកធ្វើជាប្រធានសាខាគយ និងរដ្ឋាករកំពង់ផែអន្តរជាតិក្រុងព្រះសីហនុ ជំនួស លោក គិន លី ដែលបានចូលនិវត្តន៍រួចមក គឺបុគ្គលរូបនេះ មាននីតិវិធីប្រមូលលុយចូលហោប៉ៅ ប្រហាក់ប្រហែលគ្នា លោក គិន លី ដែលជាអតីតប្រធានសាខាគយ និងរដ្ឋាករប្រចាំកំពង់ផែនេះដែរ។
ប្រភពដដែលបានចោទ លោក យ៉ឹក យូរ ថាបានចាត់ចែងឲ្យកូនចៅក្រោមឱវាទ រកប្រាក់ចំណូល ទៅតាមបច្ចេកទេស ឬតាមផ្នែកនីមួយៗ ដើម្បីប្រមូលលុយជាប្រចាំថ្ងៃ តាមរយៈ ការបង្កើតឲ្យមានការិយាធិបតេយ្យច្រើនកន្លែង ដើម្បីប្រមូលលុយពីអ្នករត់ការឯកសារទំនិញផ្សេងៗ និងឯកសារប្រតិវេទន៍លើទំនិញវិនិយោគនីមួយៗជាដើម។
ត្រង់ចំណុចនេះ ម្ចាស់ក្រុមឈ្មួញ និងក្រុមអ្នករត់ការឯកសារទំនិញមួយចំនួន បានបង្ហាញការមិនពេញចិត្ត វត្តមាន លោក យ៉ឹក យូរ មកធ្វើជាប្រធានសាខាគយ និងរដ្ឋាករកំពង់ផែអន្តរជាតិក្រុងព្រះសីហនុ នេះទេ ដោយបានរិះគន់ថា បានបង្កើតការិយាធិបតេយ្យច្រើនកន្លែង ដើម្បីជំរិតយកលុយពីពួកគេ ក្រោមរូបភាពស្របច្បាប់។ ប្រភពដដែលនេះ អះអាងថា រាល់ថ្ងៃនេះ ចំពោះឯកសារចុះប្រតិវេទន៍គយ គឺក្នុង១ថ្ងៃៗ មានរាប់រយ ឯកសារ ដោយឯកសារនីមួយៗ ត្រូវចំណាយលុយក្រៅផ្លូវការ ចន្លោះចាប់ពី ៧០ ទៅ ១០០ដុល្លារអាមេរិក ហើយតម្លៃនេះ មិនទាន់គិតពីការការចំណាយទៅលើការចាប់កំហុសផ្សេងៗនោះទេ។ ក្នុងនោះ មុននឹងមានការអនុញ្ញាតឲ្យរថយន្តដឹកទំនិញ ចេញ ឬចូលមកកំពង់ផែនេះ ទាល់តែបង់លុយឲ្យគ្រប់ចំនួន ជូនមន្ត្រីជំនាញគ្រប់ផ្នែក ដែល លោក យឹក យូរ បានបង្កើតឡើង ទើបអនុញ្ញាតឲ្យរថយន្តដឹកទំនិញ នៅតាមក្រុមហ៊ុននីមួយៗ អាចបើករថយន្ត ដឹកទំនិញចេញ ឬចូល ពីកំពង់ផែអន្តរជាតិខេត្តព្រះសីហនុ៕ ដែន សីមា