ទោះបីជាមានកំណើនអវិជ្ជមានចរាចរណ៍ផ្លូវអាកាស និងចំនួនអ្នកដំណើរដោយសារតែជំងឺរាតត្បាត COVID-19 ក៏ដោយ ក៏អាកាសយានដ្ឋានសុវណ្ណភូមិរបស់ថៃបានអះអាងជាថ្មីនូវគោលដៅរបស់ខ្លួន ដើម្បីក្លាយជាមជ្ឈមណ្ឌលចរាចរណ៍ផ្លូវអាកាសរបស់អាស៊ីអាគ្នេយ៍។
លោក Suthirawat Suwanawat អ្នកចាត់ការទូទៅនៃក្រុមហ៊ុនគ្រប់គ្រងអាកាសយានដ្ឋានសុវណ្ណភូមិថ្លែងនៅពិធីប្រារព្ធខួបលើកទី ១៤ របស់ខ្លួននៅក្នុងខែនេះ ថាអាកាសយានដ្ឋានបានរងគ្រោះដោយសារវិបត្តិសុខភាពពិភពលោក បន្ទាប់ពីបានមើលឃើញការធ្លាក់ចុះយ៉ាងខ្លាំង នៃជើងហោះហើរ អ្នកដំណើរនិងទំនិញតាមផ្លូវអាកាស បើប្រៀបធៀបនឹងឆ្នាំសារពើពន្ធ ២០១៩។
ចាប់ពីខែតុលាឆ្នាំ ២០១៩ ដល់ខែសីហាឆ្នាំ ២០២០ ចំនួនជើងហោះហើរមានចំនួន ២០១.៤៥៦ ជើងហោះហើរថយចុះ ៤២,១៨ ភាគរយបើប្រៀបធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន ខណៈចំនួនអ្នកដំណើរឈរនៅ ៣០,១០ លាននាក់ដែលជាការធ្លាក់ចុះជិត ៥០ ភាគរយនៅឆ្នាំ ២០១៩ ។
ជើងហោះហើរនិងអ្នកដំណើររួមទាំង ជើងហោះហើរធ្វើមាតុភូមិនិវត្តន៍ចំនួន ៤៣៦ ជើង (ថ្ងៃទី ១ ខែមេសាដល់ថ្ងៃទី ៨ ខែកញ្ញា) ក្រោមការគ្រប់គ្រងរបស់រដ្ឋាភិបាល។ ក្នុងចំណោមអ្នកដំណើរសរុបមាន ៤៣.៧១៣ នាក់ជាជនជាតិថៃនិង ៨.៨៩៨ នាក់ជាជនបរទេស។ យោងតាមលោក Suthirawat បរិមាណដឹកទំនិញតាមផ្លូវអាកាសមានចំនួន ១ លានតោនពោលគឺមានការថយចុះ ២២,៦៨% បើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆ្នាំមុន។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា ចាប់តាំងពីអាកាសយានដ្ឋានសុវណ្ណភូមិ បានបើកដំណើរការនៅខែកញ្ញាឆ្នាំ ២០១៦ វាបានស្វាគមន៍អ្នកដំណើរជាង ៦៨៥ លាននាក់និងដោះស្រាយជើងហោះហើរចំនួន ៤ លាននិងទំនិញដឹកទំនិញតាមផ្លូវអាកាសចំនួន ១៧,៥ លានតោន។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា អាកាសយានដ្ឋានកំពុងវិនិយោគដើម្បីកែលំអសេវាកម្ម និងភាពងាយស្រួលសម្រាប់អ្នកដំណើរ ដោយការជំនួសមកវិញរថយន្តធុនស្រាលដែលអាចផ្ទុកមនុស្សពិការភាពបាន។ លោក Suthirawat មានប្រសាសន៍ថាអាកាសយានដ្ឋាននេះក៏នឹងបង្កើតនូវផ្លូវពិសេស (PPL) ដើម្បី ដើម្បីផ្តល់សេវាកម្មសម្រាប់ការបញ្ជាក់ផលិតផលកសិកម្ម ដែលបានគ្រោងទុកសម្រាប់នាំចេញជាសេវាកម្មបន្ថែមសម្រាប់អាជីវកម្មថៃ។
លោក Suthirawat បាននិយាយថាបន្ទាប់ពីមានការផ្ទុះឡើងនៃ COVID-19 អាកាសយានដ្ឋានសុវណ្ណភូមិ បានសហការជាមួយរដ្ឋាភិបាល និងអាជ្ញាធរអាកាសចរណ៍ស៊ីវិលថៃ ដោយដាក់ចេញនូវតម្រូវការ
ពិនិត្យអ្នកដំណើរដើម្បីជួយទប់ស្កាត់ការរីករាលដាលនៃវីរុសនេះ។
ក្នុងសុន្ទរកថារបស់លោកដែលបានធ្វើឡើង នៅពេលដែលសមាគមដឹកជញ្ជូនផ្លូវអាកាសអន្តរជាតិ (IATA) បានប្រកាសកាលពីសប្តាហ៍មុនថា ខ្លួនកំពុងធ្វើការជាមួយអង្គការអាកាសចរណ៍ស៊ីវិលអន្តរជាតិ និងអាជ្ញាធរសុខាភិបាល ដើម្បីអភិវឌ្ឍឧបករណ៍សាកល្បងនិង COVID-19 កម្រិតខ្ពស់សម្រាប់អ្នកដំណើរមុនពេលចេញដំណើរ ជាជម្រើសមួយសម្រាប់វិធានការណ៍ដាច់ដោយឡែកពីគ្នា ក្នុងការស្តារឡើងវិញ និងការ តភ្ជាប់បណ្តាញអាកាសលើសកលលោក៕
ដោយ៖CEN