រយៈ៨ខែដើមឆ្នាំ២០១៧ កម្ពុជាទទួលបានទេសចរអន្តរជាតិ ប្រមាណ៣.៥៣៦.៥៣០នាក់ កើនឡើង ១១,៨ភាគរយ ក្នុងនោះភ្ញៀវទេសចរចិន មានចំនួនប្រមាណ៧៤២.៥៩៦នាក់ កើនឡើង៤៤,៤ភាគរយ ឈរលំដាប់ទី១។ នេះបើតាមសុន្ទរកថាបើកក្នុងវេទិកាថ្នាក់ជាតិលើកទី២ ស្តីពីទីផ្សារទេសចរណ៍ចិន និងការត្រៀមលក្ខណៈសម្បត្តិទទួលភ្ញៀវទេសចរចិន “China Ready” សម្រាប់ទេសចរណ៍កម្ពុជា នៅសណ្ឋាគារសុខាភ្នំពេញ ថ្ងៃទី៣១ ខែតុលា ឆ្នាំ២០១៧ របស់លោកបណ្ឌិត ថោង ខុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍។
លោកបណ្ឌិត ថោង ខុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍បានថ្លែងថា កម្ពុជាបច្ចុប្បន្នមានសុខសន្តិភាព ស្ថិរភាពនយោបាយ សន្តិសុខសណ្តាប់ធ្នាប់ពេញលេញ និងមានការអភិវឌ្ឍរីកចម្រើនលើគ្រប់វិស័យ ក្នុងវិស័យទេសចរណ៍មានការរីកចម្រើនគួរជាទីមោទនៈ។ វិស័យទេសចរណ៍កម្ពុជា ត្រូវបានចាតទុកជាវិស័យអាទិភាពមួយដើរតួជាមានបៃតង រួមចំណែកដល់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចសង្គម និងការការពារបរិស្ថាន ពោលគឺចូលរួមដល់ការកសាងសេដ្ឋកិច្ចបៃតង នៅកម្ពុជា ដែលជាផ្នែកគាំទ្រដល់ការសម្រេចបាននូវគោលដៅអភិវឌ្ឍប្រកបដោយចីរភាព ឆ្នាំ២០៣០ របស់អង្គការសហប្រជាជាតិ ។ ជាក់ស្តែង នៅឆ្នាំ២០១៦ កម្ពុជា សម្រេចបានកំណើនក្នុងអត្រា៥ភាគរយ ជាមួយនឹងការមកដល់នៃភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិប្រមាណជាង៥លាននាក់ និងនាំប្រាក់ចំណូលប្រមាណ៣៤០០លានដុល្លារ ចាក់បញ្ចូលក្នុងសេដ្ឋកិច្ចជាតិ រួមចំណែកប្រមាណ១៣ភាគរយ នៃផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប។ និងបង្កើតការងារដោយផ្ទាល់ប្រមាណជាង៦២ម៉ឺននាក់។ ហើយក្នុងរយៈពេល៨ខែដើមឆ្នាំ២០១៧ កម្ពុជាទទួលបានភ្ញៀវអន្តរជាតិចំនួន៣.៥៣៦.៥៣០នាក់ កើនឡើង១១,៨ភាគរយ ធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាឆ្នាំ២០១៦។ តាមការព្យាករណ៍ កម្ពុជានឹងទទួលបានភ្ញៀវអន្តរជាតិប្រមាណ៥,៦លាននាក់ នៅឆ្នាំ២០១៧ និងប្រមាណ៧លាននាក់ នៅឆ្នាំ២០២០ និងនាំមកនូវចំណូលសរុប ប្រមាណ៥០០០លានដុល្លារ បង្កើតនុវឱកាសការងារប្រមាណ១លាននាក់ និងនាំមកនូវចំណូលសរុបប្រមាណ១០.០០០លានដុល្លារ បង្កើតឱកាសការងារប្រមាណ២លាននាក់។
លោករដ្ឋមន្ត្រី បានបន្ថែមថា ឈរលើមូលដ្ឋាននៃកំណើននេះ ក៏ទាមទារឲ្យការគិតគួរនិងគ្រប់គ្រងដោយហ្មត់ចត់ ពិសេសត្រូវមានផែនការយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារទាក់ទាញទេសចរណ៍ ដែលមានលក្ខណៈគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ស្របពេលដែលពិភពលោកទាំងមូលបាននិងកំពុងយកចិត្តទុកដាក់លើទីផ្សារទេសចរណ៍ចិន។ យោងតាមស្ថិតិ សង្កេតឃើញថា ភ្ញៀវទេសចរចិនមកកម្ពុជាមានចំនួនកាន់តែច្រើនឡើង ជារៀងរាល់ឆ្នាំ។ ជាក់ស្តែង ក្នុងចំណោមភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិ ចំនួន៥លាននាក់ ដែលមកទស្សនាកម្ពុជានៅឆ្នាំ២០១៦នេះ មានភ្ញៀវទេសចរចិនចំនួនប្រមាណ៨៣ម៉ឺននាក់ ដោយកើនឡើង២០ភាគរយ និងឈរក្នុងលំដាប់ទី២។ សម្រាប់៨ខែដើមឆ្នាំ២០១៧ កម្ពុជាទទួលបានទេសចរអន្តរជាតិប្រមាណ៣.៥៣៦.៥៣០នាក់ កើនឡើង ១១,៨ភាគរយ ក្នុងនោះភ្ញៀវទេសចរចិនមានចំនួនប្រមាណ៧៤២.៥៩៦នាក់ កើនឡើង៤៤,៤ភាគរយ ឈរលំដាប់ទី១។ តាមការព្យាករណ៍ នៅឆ្នាំ២០១៧នេះកម្ពុជានឹងទទួលបានទេសចរចិនប្រមាណ១លាននាក់ ហើយនឹងកើនដល់យ៉ាងតិច២លាននាក់ នៅឆ្នាំ២០២០។ នៅក្នុងកម្រិតសកល ក្នុងសឆ្នាំ២០១៦ ទេសចរចិនដែលធ្វើដំណើរទៅក្រៅប្រទេស មានាចំនួនប្រមាណ១២២លាននាក់ កើនឡើងក្នុងអត្រា៤,៣ភាគរយ ក្នុងនោះជិត៧៥ភាគរយនៃទេសចរចិនធ្វើដំណើរក្នុងតំបន់អាស៊ី ដោយចំណាយប្រមាណជាំង២៦១ប៊ីលានដុល្លារ ក្នុងកំណើន១២ភាគរយ។
ក្នុងឱកាសនោះដែរ លោកស្រី Yang Xiuping អគ្គលេខាធិការនៃមជ្ឈមណ្ឌលអាស៊ានចិន បានថ្លែងថា តាមការព្យាករណ៍ របស់អង្គការទេសចរណ៍ពិភពលោក ប្រទេសចិននឹងក្លាយជាប្រទេសដែលនឹងទទួលទេសចរអន្តរជាតិ ច្រើនជាងគេ និងមានទេសចរចេញក្រៅប្រទេស ច្រើនជាងគេនៅលើពិភពលោក ប្រមាណ២០០លាននាក់ ឬច្រើនជាងនេះ នៅឆ្នាំ២០២០ ហើយចំណាយរបស់ភ្ញៀវចិន នឹងកើនដល់៤២០ប៊ីលានដុល្លារ និងឆ្នាំ២០៣០ ភ្ញៀវទេសចរចិននឹងធ្វើដំណើរចេញក្រៅប្រទេសអាចមានចំនួនប្រមាណ៣០០ទៅ៥០០លាននាក់ ក្នុងចំណោមភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិប្រមាណ១៨០០លាននាក់ ហើយចំណាយនឹងកើនដល់ប្រមាណ៨៥០ប៊ីលានដុល្លារដែលត្រូវឲ្យបណ្តាប្រទេសនានាលើពិភពលោកត្រៀមខ្លួនក្នុងការទាក់ទាញ ក៏ដូចជាទទួលស្វាគមន៍ភ្ញៀវទេសចរចិន។ ជាក់ស្តែង ខណៈដែលទីផ្សារចិនត្រូវបានមើលឃើញថាជាប្រភពលំហូរចេញ ដែលមានកំណើនខ្លាំងជាងគេនៅក្នុងតំបន់ និងសកលលោកអង្គការទេសចរណ៍ពិភពលោក បានផ្តលអនុសាសន៍ឲ្យបណ្តាប្រទេសជាសមាជិកខ្លួន រៀបចំលក្ខណសម្បតិ្តក្នុងការត្រៀមទទូលស្វាគមន៍ភ្ញៀវទេសចរចិន ។
លោករដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍ បានបន្ថែមថា អនាគតនៃវិស័យទេសចរណ៍កម្ពុជា គឺមិនអាចកាត់ផ្តាច់ចេញពីការស្រូបទាញកំណើនយ៉ាងគំហុកនៃលំហូរទេសចរចេញក្រៅ របស់ភ្ញៀវទេសចរចិន ក្នុងបរិបទនៃកំណើនទេសចរណ៍ជារួមរបស់តំបន់អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិក និងសកលលោក។ នៅក្នុងក្របខ័ណ្ឌនៃកិច្ចសហប្រតិបត្តិការអាស៊ានលើវិស័យទេសចរណ៍ អាស៊ានក៏ដូចជាកម្ពុជា បានចាត់ទុកចិនជាដៃគូយុទ្ធសាស្ត្រ និងជាប្រភពទីផ្សារក៏សំខាន់បំផុត។
ក្រសួងទេសចរណ៍ បានដាក់ចេញនូវនីតិវិធី នៃការប្រឡងប្រណាំងប្រតិបត្តិករទេសចរណ៍ទីផ្សារចិនឆ្នើម ឆ្នាំ២០១៧-២០១៨ ក្រោមឈ្មោះ “Chinese People’s Choice Awards” ក្នុងគោលបំណងពង្រឹងឧស្សាហកម្មទេសចរណ៍កម្ពុជាដើម្បីត្រៀមទទួលស្វាគមន៍ទេសចរចិន និងចូលរួមអភិវឌ្ឍទេសចរណ៍កម្ពុជាសំដៅសម្រេចឲ្យបានកម្ពុជាទទួលទេសចរចិន ២លាននាក់ ក្នុងឆ្នាំ២០២០ ក្រសួងទេសចរណ៍ សូមជម្រាបជូនដំណឹងដល់ប្រតិបត្តិករ និងធុរជនក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ដែលកំពុងចាប់យកទីផ្សារទេសចរណ៍ចិនទាំងអស់មេត្តាជ្រាបថា ក្រសួងនឹងដាក់ចេញនូវចលនាប្រឡងប្រណាំងប្រតិបត្តិករទេសចរណ៍ទីផ្សារចិនឆ្នើម ក្រោមឈ្មោះ “Chinese People’s Choice Awards” សម្រាប់ឆ្នាំ២០១៧-២០០១៨ ដើម្បីធ្វើការស្វែងរក និងលើកទឹកចិត្តដល់ប្រតិបត្តិករទេសចរណ៍ដែលឆ្នើមក្នុងការផ្ដល់សេវាកម្មជូនទេសចរចិន៕ ដោយ៖បញ្ញាស័ក្តិ