ការនាំចេញរបស់ជប៉ុនក្នុងខែកញ្ញាបានធ្លាក់ចុះក្នុងល្បឿនយឺតជាង ៦ ខែមុន ដោយសារការនាំចេញរថយន្តទៅអាមេរិកចាប់ផ្តើមស្ទុះងើបឡើងវិញ បន្ទាប់ពីការធ្លាក់ចុះដោយកូវីដ១៩ ដែលបានដាក់សម្ពាធមកលើសេដ្ឋកិច្ច។
ការធ្លាក់ចុះនៃការនាំចេញយឺតបានបង្ហាញសញ្ញាថាសេដ្ឋកិច្ចធំបំផុតទី ៣ របស់ពិភពលោកបានចាប់ផ្តើមស្ទុះងើបឡើងវិញជាបណ្តើរ ៗ ពីវិបត្តិសេដ្ឋកិច្ចបន្ទាប់ពីមានការធ្លាក់ចុះ។
ទិន្នន័យដែលបានចេញផ្សាយកាលពីថ្ងៃច័ន្ទទី ១៩ ខែតុលាបានបង្ហាញថា ការនាំចេញសរុបបានធ្លាក់ចុះ ៤,៩ ភាគរយក្នុងមួយឆ្នាំកាលពីខែកញ្ញា ដែលជាការធ្លាក់ចុះធំជាងការរំពឹងទុករបស់សេដ្ឋវិទូក្នុងការស្ទង់មតិរបស់ Reuters ។ នោះនៅតែមានន័យថាល្បឿននៃការធ្លាក់ចុះនៃការនាំចេញបានធ្លាក់ចុះបន្ទាប់ពីការធ្លាក់ចុះពីរខ្ទង់ ៦ ខែរួមទាំងការធ្លាក់ចុះ ១៤,៨ ភាគរយនៅក្នុងខែមុន។
ការនាំចេញបានធ្លាក់ចុះក្នុងរយៈពេល ២២ ខែជាប់គ្នាដែលបង្ហាញពីការធ្លាក់ចុះខ្លាំងបំផុតចាប់តាំងពីរយៈពេល ២៣ ខែរហូតដល់ខែកក្កដាឆ្នាំ ១៩៨៧ ដោយសារការនាំចេញដែកទៅតៃវ៉ាន់និងនាវាទៅប៉ាណាម៉ាកាន់តែតិច។
លោក Marcel Thieliant សេដ្ឋវិទូជប៉ុនប្រចាំក្រុមហ៊ុន Capital Economics បានមានប្រសាសន៍ថា“ យើងគិតថា (ការនាំចេញ) គួរតែត្រលប់ទៅមុនកូវីដ១៩មុនពេលដំណាច់ឆ្នាំ” ។ ទោះយ៉ាងណាយើងរំពឹងថាការនាំចូលទំនិញនិងសេវាកម្មនឹងវិលត្រឡប់មកកម្រិតមុនឆ្នាំ ២០២២ ។
ការស្ទង់មតិរបស់រ៉យទ័រកាលពីថ្ងៃសុក្រសប្តាហ៍មុនបានបង្ហាញថាក្រុមអ្នកវិភាគគិតថារដ្ឋាភិបាលរបស់លោកនាយករដ្ឋមន្ត្រី Yoshihide Suga គួរតែចងក្រងថវិកាបន្ថែមទីបី សម្រាប់ឆ្នាំសារពើពន្ធបច្ចុប្បន្នដើម្បីគាំទ្រដល់សេដ្ឋកិច្ច។
ប្រទេសជប៉ុនបានប្រកាសរួចហើយថាមានទឹកប្រាក់ចំនួន ២,២ ពាន់ពាន់លានដុល្លារអាមេរិកលើកញ្ចប់
ថវិកាវិចារណកម្មចំនួនពីរដើម្បីការពារសេដ្ឋកិច្ចពីការប៉ះទង្គិចនៃវិបត្តិកូវីដ ១៩ រួមទាំងការទូទាត់ជាសាច់ប្រាក់ដល់គ្រួសារនិងប្រាក់កម្ចីអាជីវកម្មខ្នាតតូច។
ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយក្នុងស្រុកបានរាយការណ៍ថា លោកស៊ូដាចង់បញ្ជារដ្ឋាភិបាលរបស់លោក ឲ្យ រៀបចំវិធានការលើថវិការវិចារណកម្មបន្ថែមនៅដើមខែវិច្ឆិកា ដែលជាវិធានការមួយដែលអាចជួយបង្កើនទំនុកចិត្តអ្នកប្រើប្រាស់ដែលងាយប្រឈមនឹងហានិភ័យពីរលកនៃការឆ្លងថ្មី។
ការស្ទង់មតិបានបង្ហាញថាផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងកើនឡើង ១៥,១ ភាគរយប្រចាំឆ្នាំនៅក្នុងត្រីមាសទី ៣ បន្ទាប់ពីការធ្លាក់ចុះយ៉ាងខ្លាំងនៅក្នុងរយៈពេល ៣ ខែមុននេះ។ តាមទិសដៅការនាំចេញទៅសហរដ្ឋអាមេរិកដែលជាទីផ្សារសំខាន់របស់ជប៉ុនបានកើនឡើង ០,៧ ភាគរយក្នុងមួយឆ្នាំគិតត្រឹមខែកញ្ញា ដែលជាល្បឿនយឺតជាងការធ្លាក់ចុះ ២១,៣ ភាគរយកាលពីខែសីហាដែលជំរុញដោយតម្រូវការរថយន្តដឹកអ្នកដំណើរនិងម៉ាស៊ីនអគ្គិសនី។
ទិន្នន័យបានបង្ហាញថាការនាំចេញទៅកាន់ប្រទេសចិនដែលជាដៃគូពាណិជ្ជកម្មដ៏ធំបំផុតរបស់ជប៉ុនបានកើនឡើង ១៤ ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំនៅក្នុងខែកញ្ញា ដែលបង្ហាញពីការកើនឡើងនៃការនាំចេញប្រចាំខែជាប់គ្នាជាលើកទី ៣ ។
ការនាំចេញទៅតំបន់អាស៊ីបានបាត់បង់ ២ ភាគរយដែលជាការធ្លាក់ចុះយឺតបំផុតចាប់តាំងពីខែកុម្ភៈ។ ការនាំចូលសរុបបានធ្លាក់ចុះ ១៧,២ ភាគរយនៅក្នុងឆ្នាំនេះដល់ខែកញ្ញាធៀបនឹងការព្យាករជាមធ្យមសម្រាប់ការធ្លាក់ចុះ ២១,៤ ភាគរយ។
ជាលទ្ធផលតុល្យភាពពាណិជ្ជកម្មឈានដល់អតិរេក ៦៧៥ ពាន់លានយ៉េន (៦,៤ ពាន់លានដុល្លារ) ធៀបនឹងការប៉ាន់ស្មានជាមធ្យមសម្រាប់អតិរេក ៩៨៩,៨ ពាន់លានយ៉េន៕ Reuters