Lee Mo គឺជាមនុស្សសំណាងម្នាក់ក្នុងចំណោមមនុស្សពីរនាក់ ដែលត្រូវបានជួយសង្គ្រោះក្នុងគ្រោះថ្នាក់ដ៏រន្ធត់ ដែលបានសម្លាប់មនុស្សស្ទើរតែទាំងអស់ ១៨១ នាក់ នៅលើជើងហោះហើរ Jeju Air កាលពីថ្ងៃទី ២៩ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៤។
នៅពេលកើតហេតុនៅថ្ងៃទី២៩ ខែធ្នូ លោក Lee Mo ជាអ្នកបើកយន្តហោះបម្រើអ្នកដំណើរនៅខាងក្រោយកាប៊ីន។ មុនពេលយន្តហោះចុះចត គាត់បានអង្គុយលើកៅអីអ្នកបម្រើលើយន្តហោះនៅខាងក្រោយ ហើយបានដាក់ខ្សែក្រវ៉ាត់សុវត្ថិភាពជាប់។ លោក Lee បាននិយាយថា នៅពេលដែលឧបទ្ទវហេតុកើតឡើង គាត់មានអារម្មណ៍ថា យន្តហោះប៉ះអ្វីមួយ ប៉ុន្តែមិនដឹងថាមានអ្វីកើតឡើងបន្ទាប់នោះទេ។
ពេលភ្ញាក់ដឹងខ្លួននៅក្នុងមន្ទីរពេទ្យ លោក Lee បាននិយាយថា គាត់គ្រាន់តែចងចាំពេលដែលយន្តហោះចុះចត ហើយមិនដឹងអ្វីសោះបន្ទាប់ពីនោះ។
គ្រូពេទ្យបាននិយាយថា Lee មានការតក់ស្លុត និងហាក់ដូចជាបាត់បង់ការចងចាំរបស់គាត់ ហើយបានបន្តសួរអំពីកាលៈទេសៈនៃគ្រោះថ្នាក់នេះ។ លោក Lee បានរងរបួសបាក់ស្មាឆ្វេង និងក្បាល ប៉ុន្តែដឹងខ្លួន និងអាចដើរបាន។
រហូតមកដល់ពេលនេះ អាជ្ញាធរបានជួយសង្គ្រោះមនុស្សតែពីរនាក់ប៉ុណ្ណោះ គឺលោក Lee និងស្ត្រីអ្នករួមដំណើរម្នាក់។ ក្រៅពីនេះ មនុស្ស ១៧៩ នាក់ ដែលនៅសល់ត្រូវបានគេជឿថាបានស្លាប់។
មន្ត្រីម្នាក់មកពីខេត្ត Jeonnam នាយកដ្ឋានពន្លត់អគ្គីភ័យ បានជូនដំណឹងថា «មនុស្សជាច្រើនត្រូវបានទម្លាក់ចេញពីយន្តហោះ ហើយស្ទើរតែគ្មានឱកាសរស់រានមានជីវិត។ តួយន្តហោះក៏ត្រូវបានបំផ្លាញទាំងស្រុងផងដែរ យើងពិបាកក្នុងការកំណត់អត្តសញ្ញាណជនរងគ្រោះ។ យើងត្រូវការពេលវេលាបន្ថែមទៀត ដើម្បីស្វែងរក និងប្រមូលសាកសព» ។
គួរបញ្ជាក់ថា យន្តហោះ Boeing 737-800 បានព្យាយាមចុះចតនៅប្រហែលម៉ោង 9:07 ព្រឹក ថ្ងៃទី២៩ ខែធ្នូ បន្ទាប់ពីឧបករណ៍ចុះចតបានបរាជ័យ និងមិនអាចទម្លាក់ចុះបាន។
សាក្សីបានរាយការណ៍ថា បានឮសំឡេងផ្ទុះយ៉ាងខ្លាំង មុនពេលយន្តហោះបានធ្លាក់ចូលទៅក្នុងជញ្ជាំងបរិវេណអាកាសយានដ្ឋានដោយបែកជាពីរ និងផ្ទុះឆេះតែម្តង។ ស្ថានីយ៍ទូរទស្សន៍ក្នុងស្រុក MBC បានចាក់ផ្សាយវីដេអូដែលបង្ហាញពីយន្តហោះបុកជាមួយសត្វស្លាប មុនពេលចុះចត។
យោងតាមអាជ្ញាធរ មានអ្នកដំណើរចំនួន ១៧៥ នាក់ នៅលើជើងហោះហើរ ក្នុងនោះមានជនជាតិកូរ៉េចំនួន ១៧៣ នាក់ ជនជាតិថៃ ២ នាក់ និងសមាជិកនាវិកចំនួន ៦ នាក់។
ជាមួយគ្នានេះផងដែរ ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Jeju Air បានសន្យានឹងជម្នះផលវិបាក នៃការធ្លាក់យន្តហោះដ៏សោកនាដកម្មនេះ។
ក្រុមហ៊ុនបាននិយាយថា «យើងកំពុងធ្វើការដើម្បីកំណត់ពីមូលហេតុពិតប្រាកដ នៃឧបទ្ទវហេតុនេះ។ យន្តហោះនេះបានដំណើរការអស់រយៈពេល ១៥ ឆ្នាំ មកហើយ ដោយមិនដែលមានឧបទ្ទវហេតុអ្វីណាមួយឡើយ» ។
ហេតុការណ៍ដ៏រន្ធត់នេះត្រូវបានគេជឿថា ជាគ្រោះមហន្តរាយអាកាសចរណ៍ស៊ីវិលក្នុងស្រុកដ៏អាក្រក់បំផុត របស់ប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូង និងជាការស្លាប់ដ៏ធំដំបូងគេ ដែលពាក់ព័ន្ធនឹងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍តម្លៃទាប នៅក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្ររបស់ប្រទេសនេះ នេះបើយោងតាមរបាយការណ៍របស់ JoongAng Ilbo។
ឧបទ្ទវហេតុធំៗពីមុននៅលើទឹកដីកូរ៉េខាងត្បូង រួមមានការធ្លាក់យន្តហោះ Asiana Airlines ឆ្នាំ១៩៩៣ នៅ Mokpo ដែលបានសម្លាប់មនុស្ស ៦៨ នាក់ និងឆ្នាំ ២០០២2 Air China ធ្លាក់នៅជិតអាកាសយានដ្ឋាន Gimhae ដែលបានសម្លាប់អ្នកដំណើរ ១២៩ នាក់ ក្នុងចំណោម ១៦៦ នាក់ ៕