ក្រុមអ្នកជួយសង្គ្រោះ បានស្វែងរកឃើញប្រអប់ខ្មៅ នៅកន្លែងធ្លាក់យន្តហោះក្នុងតំបន់ Teng ទីក្រុង Wuzhou តំបន់ស្វយ័ត Guangxi Zhuang ប្រទេសចិន កាលពីថ្ងៃទី២២ ខែមីនា។
យោងតាម CNA មន្ត្រីម្នាក់មកពីនិយតករអាកាសចរណ៍របស់ប្រទេសចិន បាននិយាយថា ប្រអប់ខ្មៅដែលបានរកឃើញនោះ ត្រូវបានខូចខាតយ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរ។ ក្រុមមន្ត្រីបាននិយាយថា ពួកគេមិនអាចកំណត់ថាតើប្រអប់ខ្មៅនោះជាឧបករណ៍ថតទិន្នន័យហោះហើរ (FDR) ឬឧបករណ៍ថតសំឡេងកាប៊ីនយន្ដហោះ (CVR) នោះទេ។
មន្ត្រីបានលាតត្រដាងថា ប្រអប់ខ្មៅទាំងពីររបស់យន្តហោះនេះ ត្រូវបានផលិតដោយសាជីវកម្មបច្ចេកវិទ្យារបស់អាមេរិក Honeywell។ តែទោះយ៉ាងណា លោកមិនបានបញ្ជាក់ពីម៉ូដែលជាក់លាក់នោះទេ។
ទោះបីជាមានការខូចខាតយ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរក៏ដោយ ក៏ប្រអប់ខ្មៅនៅតែជាប្រភពនៃតម្រុយថា ហេតុអ្វីបានជាយន្តហោះ Boeing 737-800 របស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ China Eastern Airlines បានធ្លាក់ពីលើមេឃយ៉ាងលឿន ហើយធ្លាក់បុកចូលភ្នំក្នុងទិសដៅសឹងតែបញ្ឈរត្រង់យ៉ាងដូច្នេះ។
ជាធម្មតា នៅពេលដែលប្រអប់ខ្មៅត្រូវបានរកឃើញ អ្នកបច្ចេកទេសនឹងយកសម្ភារៈការពារចេញ ហើយសម្អាតការតភ្ជាប់ដោយប្រុងប្រយ័ត្ន ដើម្បីប្រាកដថាវាមិនលុបទិន្នន័យដោយចៃដន្យ។ បន្ទាប់មក ពួកគេនឹងផ្ទុក និងចម្លងឯកសារអូឌីយ៉ូ ឬទិន្នន័យទាំងនោះ។ បន្ទាប់មក ទិន្នន័យត្រូវបានឌីកូដ (decode) និងបំប្លែងទៅជាក្រាហ្វ (graph)។
ពេលខ្លះ អ្នកស៊ើបអង្កេតនឹងប្រើវិធីសាស្រ្តនៃ “ការវិភាគវិសាលគម” ។ នេះគឺជាការវិភាគសូរស័ព្ទដែលប្រើជាទូទៅបំផុត ដែលជួយសម្គាល់សំឡេងរោទិ៍ដែលស្ទើរតែអាចស្តាប់បាន ឬការផ្ទុះបណ្តោះអាសន្នដំបូងនៃការផ្ទុះ។
អាស្រ័យលើប្រភេទនៃប្រអប់ខ្មៅ ចំនួនទិន្នន័យដែលប្រមូលបាននឹងប្រែប្រួល។ ប៉ុន្តែ ចំពោះករណីយន្តហោះរបស់ក្រុមហ៊ុន China Eastern Airlines គេមិនដឹងច្បាស់ថា តើប្រអប់ខ្មៅផលិតដោយ Honeywell មានសមត្ថភាពថតបានប៉ុន្មានទេ។
មនុស្សជាច្រើនសង្ឃឹមថា ប្រអប់ខ្មៅអាចប្រមូលទិន្នន័យបានគ្រប់គ្រាន់ក្នុងអំឡុងពេលការហោះហើររបស់ក្រុមហ៊ុន China Eastern Airlines ដែលមានរយៈពេល ៦៦ នាទី។
យោងតាមអ្នកជំនាញអាកាសចរណ៍ ទិន្នន័យប្រអប់ខ្មៅ គឺជាប្រភពព័ត៌មានដ៏មានតម្លៃសម្រាប់ការយល់ដឹងពីមូលហេតុនៃការធ្លាក់យន្តហោះ ប៉ុន្តែដំណើរការនៃការកំណត់ពួកវា អាចចំណាយពេលច្រើនសប្តាហ៍ ឬរាប់ខែ។ ការស៊ើបអង្កេតបន្ថែមទៀត ត្រូវចំណាយពេលរហូតដល់មួយឆ្នាំ ឬច្រើនជាងនេះដើម្បីបញ្ចប់។ វាអាស្រ័យមួយផ្នែកលើលក្ខខណ្ឌនៃប្រអប់ខ្មៅ និងកន្លែងដែលត្រូវឌីកូដពួកវា។
មន្ត្រីចិនមិនបានបង្ហាញពីកន្លែងដែលពួកគេមានគម្រោងបំប្លែងប្រអប់ខ្មៅរបស់ក្រុមហ៊ុន China Eastern Airlines ទេ។ តែទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ នៅក្នុងការស៊ើបអង្កេត ប្រអប់ខ្មៅតែងតែត្រូវបានឌីកូដនៅក្នុងប្រទេស ប្រសិនបើបច្ចេកវិទ្យាមាន។ ប្រសិនបើឧបករណ៍ថតសំឡេងនៅកាប៊ីនយន្ដហោះត្រូវបានខូចខាតយ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរ អាជ្ញាធរត្រូវតែប្រគល់ឧបករណ៍នេះទៅឱ្យភ្នាក់ងារ ឬក្រុមហ៊ុនផលិតនៅក្រៅប្រទេស។
យន្តហោះ Boeing 737-800 របស់ China Eastern Airlines ដែលមានមនុស្សជិះលើយន្តហោះចំនួន ១៣២ នាក់ គ្រោងនឹងហោះហើរពីទីក្រុង Kunming ទៅកាន់ Guangzhou ។ តែទោះជាយ៉ាងណា យន្តហោះនេះក៏បានធ្លាក់ និងឆេះនៅរសៀលថ្ងៃទី២១ ខែមីនា នៅក្នុងភូមិភ្នំមួយក្នុងតំបន់ Teng ទីក្រុង Wuzhou នៃខេត្ត Guangxi ។ គួរបញ្ជាក់ថា មិនមានអ្នករួចជីវិតពីឧបទ្ទវហេតុនេះទេ៕ រក្សាសិទ្ធិដោយ៖ លឹម ហុង





