នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Capital A របស់ម៉ាឡេស៊ីនឹងរួមបញ្ចូលគ្នានូវអាជីវកម្មក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍តម្លៃទាប (Budget Airlines) AirAsia របស់ខ្លួនជាមួយនឹងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ AirAsia X ដែលជាផ្នែកនៃការរៀបចំរចនាសម្ព័ន្ធសាជីវកម្មឡើងវិញដែលត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីកាត់បន្ថយស្ថានភាពរបស់ខ្លួនជាក្រុមហ៊ុនដែលមានបញ្ហាហិរញ្ញវត្ថុ នេះបើតាមនាយកប្រតិបត្តិលោក Tony Fernandes។

Capital A ដឹកនាំដោយ Fernandes នឹងរក្សាអាជីវកម្មសេវាកម្មឌីជីថល ភស្តុភារ និងអាកាសចរណ៍ ខណៈដែល AirAsia X នឹងត្រូវប្តូរឈ្មោះជា AirAsia Aviation ហើយត្រូវបានដឹកនាំដោយនាយកប្រតិបត្តិយូរឆ្នាំ Bo Lingam។ Capital A សង្ឃឹមថានឹងដាក់ជូនក្រុមហ៊ុន Bursa Malaysia Securities សម្រាប់ការអនុម័តនៅក្នុងខែកុម្ភៈ។
Capital A ដែលបានប្រមូលការខាតបង់ក្នុងអំឡុងពេលជំងឺរាតត្បាតរាតត្បាតគឺនៅក្នុងខែមករាត្រូវបានចាត់ថ្នាក់ជា ‘Practice Note 17’ ឬ PN17 ដែលជាក្រុមហ៊ុនដោយផ្សារហ៊ុនម៉ាឡេស៊ី។ ក្រុមហ៊ុន PN17 អាចត្រូវបានលុបចោលក្នុងបញ្ជី ប្រសិនបើពួកគេបរាជ័យក្នុងការធ្វើឱ្យហិរញ្ញវត្ថុរបស់ពួកគេមានភាពទៀងទាត់ក្នុងរយៈពេលកំណត់។

AirAsia X ក៏ត្រូវបានចាត់ថ្នាក់ជា PN17 ដែរ ប៉ុន្តែនៅក្នុងបទសម្ភាសន៍ជាមួយ Reuters កាលពីថ្ងៃអង្គារ លោក Fernandes បាននិយាយថា ក្រោមផែនការរៀបចំរចនាសម្ព័ន្ធឡើងវិញ ក្រុមហ៊ុនទាំងពីរដែលបានចុះបញ្ជី នឹងចេញពីស្ថានភាពនោះនៅខែកក្កដា ឆ្នាំ 2023 ។
លោកបាននិយាយអំពីក្រុមហ៊ុន AirAsia ដែលបានផ្អាកជើងហោះហើរភាគច្រើនរបស់ខ្លួនក្នុងអំឡុងពេលជំងឺរាតត្បាតរាតត្បាតថា “ពីអ្វីដែលមើលទៅដូចជាក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ឈឺខ្លាំង យើងបានជួយសង្គ្រោះវា” ។ “យើងកំពុងដាក់ដំណើរការវាឡើងវិញ ហើយចុះបញ្ជីវាជាក្រុមហ៊ុនដែលចុះបញ្ជីឯករាជ្យ”។
លោក Fernandes បាននិយាយថា អាជីវកម្មអាកាសចរណ៍ AirAsia នឹងបង្កើនដើមទុន ដែលអាចធ្វើទៅបានជាមួយនឹងការចុះបញ្ជីពីរនៅសហរដ្ឋអាមេរិក ឬកន្លែងផ្សេងទៀតក្នុងអាស៊ី ហើយបន្តស្វែងរកឱកាសរីកចម្រើនដូចជាការបង្កើតក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ថ្មីនៅកន្លែងដូចជាវៀតណាម និងកម្ពុជា។ លោកបានបន្ថែមថា Capital A អាចមើលទៅក្នុងបញ្ជីអាជីវកម្មសេវាកម្មអាកាសចរណ៍របស់ខ្លួន រួមទាំងការថែទាំ និងការផ្តល់ម្ហូបអាហារ នៅក្នុងប្រទេសសិង្ហបុរី ដែលជាកន្លែងដែលគូប្រជែងដូចជា Singapore Technologies Engineering និង SATS អាចបម្រើជាក្រុមហ៊ុនដែលអាចប្រៀបធៀបបាន។
Capital A នឹងចេញផ្សាយលទ្ធផលហិរញ្ញវត្ថុត្រីមាសទីបីរបស់ខ្លួននៅថ្ងៃពុធ។ Fernandes បាននិយាយថាការធ្លាក់ចុះតម្លៃប្រេងនាពេលថ្មីៗនេះ និងការពង្រឹងរូបិយប័ណ្ណក្នុងស្រុកកំពុងជួយកែលម្អទស្សនវិស័យរបស់ក្រុមហ៊ុន។ ភាគហ៊ុនរបស់ Capital A បានធ្លាក់ចុះ 25 ភាគរយចាប់តាំងពីដើមឆ្នាំមក ដោយបានធ្វើឱ្យគូប្រជែងមិនសូវដំណើរការជាមួយនឹងតារាងតុល្យការខ្លាំងជាងដូចជា Singapore Airlines និង Cathay Pacific Airways ដែលបានកើនឡើង 9 ភាគរយ និង 21 ភាគរយរៀងៗខ្លួន។
លោក Fernandes បាននិយាយថាស្ថានភាពក្រុមហ៊ុនដែលមានទុក្ខព្រួយមាន “ផលប៉ះពាល់យ៉ាងសំខាន់” លើតម្លៃភាគហ៊ុនរបស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ដោយកាត់បន្ថយទំនុកចិត្តរបស់វិនិយោគិន ដែលគាត់សង្ឃឹមថានឹងស្តារឡើងវិញតាមរយៈផែនការរៀបចំរចនា
សម្ព័ន្ធឡើងវិញ៕ ប្រភព៖ Reuters